Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
Każdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Mówi się, że wszystkie dobre rzeczy przychodzą w małych opakowaniach. Mazda Miata MX5 nie jest wyjątkiem. Ten malutki roadster przez wiele lat był w centrum uwagi świata motoryzacji. Samochód przez lata stworzył własne dziedzictwo i pozostaje jednym z najbardziej udanych projektów Mazdy. Nie bez powodu każdy motorhead wie o Mazdzie Miata i pomimo swoich kompaktowych rozmiarów, Miata, zaliczana jest do najwspanialszych roadsterów naszych czasów.
Jazda roadsterem to świetna zabawa. Samochód pozwala poczuć wiatr na twarzy i cieszyć się dźwiękiem silnika, gdy samochód pokonuje drogę do większych prędkości. Wspaniałą rzeczą w Mazdzie Miata jest to, że jest to roadster, który można kupić w dwóch specyfikacjach. Możesz go dostać z miękkim lub twardym dachem. Roadster z miękkim dachem ma swoje zalety, ale osobiście nie jest to coś, co bym polecał. Miękki top wpuszcza zbyt wiele hałasu do kabiny, więc kiedy i jeśli szukasz trochę ciszy, nie możesz jej dostać.
Nadchodzi Mazda Miata MX-5 RF. RF, co oznacza "Retractable Fastback", to rezygnacja z miękkiego dachu na rzecz chowanego panelu dachowego, który składa się po naciśnięciu przycisku. Mazda dodała również małe okno z tyłu, aby zwiększyć stabilność obszaru, w którym znajduje się panel dachowy. W zamian MX-5 RF wygląda jak dwumiejscowe coupe, w którym brakuje środkowej części dachu.
2019 Miata MX5 RF przyjmuje najnowszą filozofię projektowania stosowaną przez Mazdę. Chociaż można dostrzec wskazówki dotyczące wcześniejszej generacji Miaty, to jednak wiele zostało zmienione. Na szczęście zmiany są godne uwagi i sprawiają, że roadster wygląda nawet bardziej atrakcyjnie niż wcześniej. Przednia powłoka ma eleganckie reflektory i dzienne światła LED w miejscu, gdzie spodziewalibyśmy się otworów wentylacyjnych. Nietypowe miejsce na lampy dzienne, ale jeśli myśleliście, że to kłopotliwe, to poczekajcie aż poznacie położenie bocznych kierunkowskazów. Co ciekawe, kierunkowskazy umieszczono na bocznym panelu tuż przy oponach. Nie jestem pewien, co Mazda sobie myślała, ale dopóki system działa poprawnie, nie powinniśmy narzekać. Przedni grill jest ogromny i wygląda jakby ryba otworzyła paszczę do jedzenia, choć inni mogą tego tak nie widzieć. Według niektórych entuzjastów, Miata wygląda jakby cały czas się uśmiechała, co jest dziwnym połączeniem widząc jak Miata ma groźny stosunek mocy do masy.
Tył nie wygląda tak przystojnie jak przód. Krótko mówiąc, wygląda jakby wszystko zostało upchnięte na miejscu tworząc kontrowersyjną estetykę. Mazda lubi jednak myśleć nieszablonowo i wprowadzać innowacje do projektu każdego nowego samochodu.
Miata MX-5 to mały samochód z dużą maską, pod którą mieści się duży sportowy silnik. MX-5 jest wyposażona w 2,0-litrowy silnik SkyActiv inline-four, który jest w stanie wycisnąć 181 KM i 151 lb-ft momentu obrotowego. Możesz myśleć, że 181 KM nie uzasadnia 2-litrowej pojemności skokowej i zgadzam się, ale ten roadster jest malutki i lekki.
Aby pomóc autu osiągnąć porywające prędkości, silnik połączono z 6-biegową skrzynią manualną. Taka konfiguracja została wykonana po raz pierwszy w 2019 roku. W poprzednim roku Miata dysponowała silnikiem o mocy 155 KM, ale to poważnie osłabiłoby osiągi modelu RF z hardtopem, ponieważ jest on o 110 funtów cięższy od wersji z miękkim dachem. MX-5 RF z 2019 roku została oddana sprawiedliwość dzięki wzmocnionej mocy. Roadster jest szybszy niż kiedykolwiek i przypomina nawet sławną turbodoładowaną Miatę z przeszłości.
Mazda MX-5 RF jeździ topless
Kabina Miaty jest przytulna i specjalnie zbudowana dla dwóch osób. Jest wystarczająco dużo miejsca na nogi, aby zmieścić dość wysoką osobę, ale uważaj na miejsce na głowę. Nie powinno być problemu, gdy góra jest zdjęta, ale centra NBA mogą napotkać pewne problemy, gdy góra jest opuszczona. Wersja RF sprawiła, że rozmawianie wewnątrz samochodu stało się mniej uciążliwe, jednak szum z zewnątrz nadal jest dość słyszalny. Pod względem hałasu w kabinie jest lepiej, ale nie idealnie. Ale kogo ja oszukuję? Nikt nie kupuje roadstera, żeby prowadzić sensowną rozmowę. Zamiast tego, ideą roadstera jest czerpanie pełnej radości z jazdy.
Wykończenie wnętrza i materiały tapicerskie są dalekie od imponujących. Jednak wystarczająco dobre, biorąc pod uwagę samochód w tym przedziale cenowym. Deska rozdzielcza jest dość uproszczona. Znajdują się tam standardowe przyciski na kierownicy, za pomocą których można nawigować po radiu i wykonywać połączenia audio. Odchylany ekran infotainment wyskakuje do nawigacji i do słuchania ulubionych utworów. Poza tym do dyspozycji jest tempomat, klimatyzacja i elektryczne szyby. Nie ma tu nic zbyt wymyślnego, po prostu wystarczająco dużo udogodnień, aby zaspokoić Twoje potrzeby.
Nie można mówić o kabriolecie, jeśli nie mówi się o jego dachu. Jest wiele rzeczy do rozważenia, takich jak materiał, z którego jest wykonany i jak szybko dach się składa. Dach hardtop w Miacie jest całkiem solidny i jego założenie zajmuje tylko 16 sekund, ale jest też duża wada. Wyobraź sobie, że jedziesz autostradą i nagle uderza w ciebie deszcz, jeśli jesteś w Miata MX-5 jest dla ciebie zła wiadomość. Top nie może być założony, jeśli samochód jest w ruchu, więc trzeba znaleźć miejsce, aby zatrzymać się, czekać 16 sekund na górze się na i następnie kontynuować na swojej drodze. Przez cały ten czas Ty i Twoje wnętrze moczy się w deszczu. Nie brzmi to zbyt ekscytująco.
Miata z miękkim dachem nie była zła, na początek. Co z tego, że w kabinie było więcej hałasu z zewnątrz? Miękki dach mógł się błyskawicznie wysunąć i ochronić Cię przed deszczem. Dlaczego japońska firma zdecydowała się na wersję z twardym dachem? Odpowiedź leży w prostym podaży i popycie. Mazda sprzedawała więcej modeli RF niż z miękkim dachem, dlatego firma zdecydowała się na zmianę. Teraz, mimo że istnieją wady wersji z twardym dachem, to właśnie ona jest najlepiej sprzedawana.
Czego można się spodziewać po małym samochodzie z mocnym silnikiem? Oczywiście, ekscytujących prędkości i nieskazitelnego prowadzenia. Mazda Miata MX-5 to roadster w czystej postaci. Samochód został specjalnie zaprojektowany do takich celów. Dlatego na rok 2019 pojawiły się nowe modele. Jest Miata Sport, Grand Touring i Club. Sport jest najtańszy i słusznie, ponieważ ma wszystkie surowe szczegóły wymagane do prowadzenia samochodu. Model Club to jeden krok w górę drabiny z dodatkowymi funkcjami, a następnie przychodzi model Grand Touring. Model Grand Touring jest najlepszym MX-5 tam z dodatkowymi funkcjami, aby ułatwić jazdę przez kraj. Zrozumiałe jest, że model Grand Touring jest najdroższy, ale ma najlepsze osiągi.
MX-5 prowadzi się jak przyklejona do drogi, ponieważ środek ciężkości tego samochodu jest niezwykle niski. Prowadzenie w zakrętach jest nadzwyczaj dobre. Układ zawieszenia i hamulce uzupełniają się genialnie. RF jest zwycięzcą we wszystkich aspektach oprócz luksusu, ale hej kto szuka tego tak czy inaczej?
Mazda Miata MX-5 RF to gratka w postaci samochodu, który doskonale nadaje się do jazdy po mieście i równie doskonale na wycieczkę do innego miasta. Przestrzeń bagażowa jest wystarczająca na niezbędne rzeczy lub małe torby, jednak nic zbyt dużego. Ponieważ w tak małym samochodzie będą podróżować tylko dwie osoby, przestrzeń bagażnika jest wystarczająca. Jeśli chcesz cieszyć się precyzyjną inżynierią i klasą japońskich samochodów w małym opakowaniu, to nie ma lepszego samochodu do doświadczenia tego niż Mazda Miata MX-5.
Nieustannie rozwijający się rynek motoryzacyjny oferuje szeroki wybór marek i modeli...
Czytaj więcejBardzo wcześnie Porsche 911 wydawało się być sprzecznością. Zwycięską formułą były...
Czytaj więcejWiększe jest lepsze, prawda? Od domów i telefonów komórkowych, po amerykańskie talie i...
Czytaj więcejKażdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Niewiele rzeczy jest tak irytujących jak...
Dbamy o wydajność Twojego samochodu i Twoje...