Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
Każdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Zaledwie miesiąc po odsłonięciu Klasy G 2019, Mercedes zrzucił pierwszą iterację AMG modelu podczas Salonu Samochodowego 2018 w Genewie. Jeśli jednak wtedy G 63 AMG siedziało tylko po to, by je podziwiać, to teraz przyszedł czas, by faktycznie zobaczyć, do czego tak naprawdę zdolny jest off roader o ponadczasowym designie.
Minęło 40 lat od momentu, gdy Mercedes wypuścił na rynek pierwszą Klasę G. W 1979 roku terenówka zaprezentowała się jako surowy pojazd wojskowy zdolny do przetrwania ciężkich uszkodzeń i nadal wspinać się na strome wzgórza, biegać po głębokim błocie i heroicznie przewozić żołnierzy w bezpieczne miejsce. Był to ciężki samochód, a oryginalny silnik V8 zapewniał tylko około 75 KM.
I znowu, to było 40 lat temu. Przesuwając się o kilka dekad do przodu, okazuje się, że Mercedes wykonał kawał dobrej roboty optymalizując kultowego SUV-a na przestrzeni lat. Zachowując wszystkie najlepsze części Klasy G i stale poprawiając minusy, niemiecka marka osiągnęła uosobienie mechanicznego piękna, wytrzymałości i wydajności.
Druga generacja G63 ma większe rozmiary, mniejszą wagę, jest sztywniejsza i szybsza niż poprzedni model. Oto najlepsze części, ułożone w całość.
Patrząc z zewnątrz, niewprawnemu oku trudno jest dostrzec subtelne różnice między starą a nową generacją G63 AMG. W porównaniu z mniejszym i mniej potężnym G500, G63 AMG może pochwalić się większymi wlotami powietrza, 22-calowymi felgami i specyficznym, pionowym grillem Mercedes Panamerica, przypominającym ten z modelu AMG GT.
Opcjonalnie nabywcy mogą wybrać srebrną osłonę szczotek i przednie listwy. Mogą one brzmieć jak overkill; mówimy jednak o całym cholernym samochodzie, który przerasta swoje przeznaczenie (a na osobności - konkurencję).
Pod widocznym nadwoziem znajduje się solidne podwozie drabinkowe, udowadniające, że Mercedes nadal chce zapewnić rzeczywistego off-roadera, który może również poruszać się po asfalcie, w porównaniu do większości dzisiejszych SUV-ów (Cayenne i Q7, patrzę na ciebie). Rama stanowi najniższy punkt całej konstrukcji, dzięki czemu G63 AMG może korzystać z niskiego CoG (Center of Gravity), a także osłaniać zbiornik paliwa i układ wydechowy podczas pokonywania przeszkód (lub przez nie).
Jednym z głównych celów nowego G63 AMG było zmniejszenie masy całkowitej. Dzięki zastosowaniu aluminium w błotnikach, drzwiach i masce silnika oraz przejściu na spawanie laserowe zamiast punktowego, inżynierom Mercedesa udało się zrzucić nie mniej niż 155 funtów. Co więcej, pomimo znacznej redukcji masy, podwozie jest teraz o 55% sztywniejsze w porównaniu do poprzedniej generacji.
Zwiększenie sztywności i wytrzymałości na skręcanie ma na celu znaczne poprawienie dynamiki prowadzenia. I bez wątpienia nowy G63 AMG radzi sobie o wiele lepiej, o czym przekonamy się za chwilę. Najpierw jednak przyjrzyjmy się projektowi wnętrza.
Klasa G drugiej generacji jest o 4 cale dłuższa, 4,8 cala szersza i 1,6 cala wyższa. Przekłada się to na dużą ilość miejsca zarówno dla pasażerów przednich, jak i tylnych siedzeń. To nie jest codzienność, gdy widzimy 6-letniego mężczyznę z dużą ilością miejsca na głowę, siedzącego wygodnie w skórzanym wnętrzu.
Fotele można złożyć w 40, 60 lub 100 procentach, co pozwala na uzyskanie dodatkowej przestrzeni bagażowej. Przednie fotele posiadają wiele możliwości regulacji, w tym automatyczną, elektryczną regulację odcinka lędźwiowego. Komory powietrzne w fotelach są stale napełniane i opróżniane w zależności od dynamiki samochodu.
Jeśli chodzi o infotainment, mamy do czynienia z ogromnym 12,3-calowym wyświetlaczem, który służy zarówno jako zestaw wskaźników, jak i wyświetlacz infotainment. Specyficzne dla AMG suwaki kciukowe znajdują się również w modelu 2019 AMG G63, sterując całym systemem infotainment. Obok, umieszczone na środku pokrętło przejmuje kontrolę nad interfejsem COMMAND znajdującym się na konsoli środkowej.
Jeszcze jeden krytycznie ważny element: G63 AMG 2019 jest wyposażony w prawdziwe, faktycznie użyteczne uchwyty na kubki!
Ogólny projekt wnętrza G63 AMG nie odbiega zbytnio od modelu G500. Subtelne zmiany są jednak wystarczająco obecne, aby dać Ci znać, że prowadzisz bardziej wyjątkową i wyżej wyspecjalizowaną jednostkę z linii.
Przed omówieniem jakichkolwiek liczb mocy, niech to zapadnie, że 2019 Mercedes G63 AMG waży nie mniej niż 2,5 tony, w tym oszczędności masy! Wyobraźcie sobie 2,5-tonowego potwora mknącego od 0 do 60 mph w zaledwie połowie 4's.
Gdy tylko wrzucisz pełny gaz, 4-litrowe biturbo V8 wyrzuca z siebie całe swoje 577 KM i 627 lb-ft momentu obrotowego przez 9-biegową automatyczną skrzynię biegów. Szarpnięcie jest wystarczająco mocne, aby obudzić nawet najbardziej śpiącego pasażera. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 137 mph lub 149 mph przy wyborze Pakietu Kierowcy. Biorąc pod uwagę fakt, że samochód ma aerodynamikę pudełka z kołami, liczby te są więcej niż przyzwoite. A skoro wydajesz na samochód około 150 000 dolarów, równie dobrze możesz włączyć do mieszanki każdą opcję, którą Niemcy pozwolą ci dodać.
Zmieniony 4-litrowy silnik pochodzi z ciężkimi zyskami w porównaniu do poprzedniej generacji. 2019 G63 AMG pakuje w dodatkowe 161 KM i 177 lb-ft momentu obrotowego nad standardową Klasą G.
System 4MATIC AWD Mercedesa to miejsce, gdzie dzieje się prawdziwa magia, zwłaszcza jeśli chodzi o off-roading. Moment obrotowy dzielony jest w stosunku 40:60, a trzy blokowane mechanizmy różnicowe współpracują z przekładnią redukcyjną 2,93:1. W towarzystwie odpowiednich opon, G63 AMG może pokonać nawet najtrudniejsze zbocza.
W parze z mechanicznymi możliwościami off-roadowymi idzie szereg elektronicznych wspomagaczy. Na przykład tryb "Slippery" blokuje pierwszy mechanizm różnicowy, a następnie umożliwia wybór trybu Sand, Rock lub Trail, aby odpowiednio dostroić ustawienia zawieszenia, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Czujniki zalania wodą dbają o uszczelnienie nisko umieszczonych wlotów powietrza do silnika, gdy przedzierasz się przez kałuże lub zalane tereny.
Na razie G63 AMG oferowane jest tylko z gazową jednostką V8. Według plotek, Mercedes na początku 2019 roku wypuści wersję z silnikiem wysokoprężnym. Jednostka wysokoprężna będzie prawdopodobnie bardziej przystępna cenowo i lepiej przyjęta przez globalną bazę klientów, biorąc pod uwagę kopiaste ilości paliwa żłopane przez V8.
Jeśli był jeden obszar, w którym Klasa G poprzedniej generacji pozostawała w tyle za konkurencją, to było to ogólne prowadzenie na drodze. Wydawało się wówczas, że pogromca off-roadu nie radzi sobie komfortowo z płaskim asfaltem. I choć bardziej prawdopodobne jest, że zobaczymy G63 AMG pędzącego po Rodeo w Beverly Hills niż pokonującego górskie szlaki w Utah, to okazało się, że to poważny przełom.
Na szczęście sytuacja zmieniła się diametralnie. Dzięki w pełni niezależnemu przedniemu zawieszeniu i adaptacyjnym amortyzatorom na wszystkich czterech kołach, które są standardowym wyposażeniem G63, SUV radzi sobie nieskończenie lepiej w porównaniu ze swoim starszym wyglądem. Nowością w armii układów wspomagających jazdę jest elektromechaniczny układ kierowniczy reagujący na prędkość jazdy. System ten zastąpił stary i przestarzały układ z kulkami recyrkulacyjnymi, który Mercedes uparcie utrzymywał zbyt długo w modelach poprzedniej generacji. Układ kierowniczy jest lżejszy i sprawia, że samochód jest bardziej zwrotny, a także zwiększa sprzężenie zwrotne z kierowcą.
W świecie pełnym asfaltowych, obijających się o skały, miękkich SUV-ów, Mercedes AMG G63 2019 wyróżnia się jak perła. Istnieje mnóstwo tańszych, szybszych i bardziej odpowiednich wyborów dla tych, którzy chcą kupić samochód tylko na drogę.
Jednak jeśli chodzi o zapuszczanie się poza utwardzoną trasę, G63 jest wyborem. Po prostu jedź nim po brudzie, kamieniach i błocie i baw się dobrze. Następnie wróć na drogę i kontynuuj jazdę w komfortowym stylu, jak gdyby nigdy nic. Błoto zmyje się już podczas pierwszego mycia.
Mercedesowi udało się zachować dziedzictwo Klasy G w nienaruszonym stanie. Dodając do mieszanki nowoczesne elementy, G63 AMG pozostaje wierny swoim korzeniom.
Nieustannie rozwijający się rynek motoryzacyjny oferuje szeroki wybór marek i modeli...
Czytaj więcejBardzo wcześnie Porsche 911 wydawało się być sprzecznością. Zwycięską formułą były...
Czytaj więcejWiększe jest lepsze, prawda? Od domów i telefonów komórkowych, po amerykańskie talie i...
Czytaj więcejKażdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Niewiele rzeczy jest tak irytujących jak...
Dbamy o wydajność Twojego samochodu i Twoje...