loader
Blog motoryzacyjny

Million Dollar Club: 20 samochodów, które kosztują ponad milion dolarów

BACK TO:
  1. Blog "Zero do 60 razy
  2. Listy motoryzacyjne
  3. Million Dollar Club: 20 samochodów, które kosztują ponad ...

Million Dollar Club: 20 samochodów, które kosztują ponad milion dolarów

By Antonie George 0 Komentarze

Posiadanie samochodu za milion dolarów - dla niektórych jest to osiągnięcie, które pokazuje jak daleko zaszli w życiu, podczas gdy dla innych jest to po prostu kolejne hobby, co prawda drogie, ale jednak. Od unikalnego wyglądu zewnętrznego wykonanego z egzotycznych materiałów i szalonych ilości mocy pod maską do kamieni szlachetnych i diamentów zamontowanych w karoserii, istnieje wiele powodów, dla których niektóre przykłady motoryzacyjne przekroczyłyby granicę 1 miliona dolarów. Co ważniejsze, istnieje równie wiele powodów dla entuzjastów, aby zapłacić taką kwotę pieniędzy za posiadanie samochodu.
Przyjrzyjmy się 20 samochodom, nowym i starym, które łaskawie przekroczyły granicę 1 miliona dolarów, niektóre nawet dziesięciokrotnie. Najpierw przyjrzyjmy się kilku zupełnie nowym samochodom, które natychmiast zostały wycenione na poziomie lub powyżej wartości dziewięciocyfrowej.

1. Porsche 918 Spyder - 1 mln dol.


Jak nazywa go TopGear, Porsche 918 jest jednym z najszybszych i najbardziej skandalicznych samochodów na planecie. Z 2,8 sekundy do 62mph i szczytem 211mph dzięki hybrydowemu układowi napędowemu o mocy 875bhp, Porsche 918 jest niczym innym jak powolnym.
Chociaż pierwotna cena sprzedaży wynosiła około 400 000 dolarów, a wyprodukowano 918 sztuk, Porsche sprzedało je niemal natychmiast i teraz jego modele zmieniają właściciela za około 1 milion dolarów za sztukę.

2. Brabham BT62 - 1,4 mln dolarów


Zbudowany w celu wsparcia spuścizny jednego z największych fenomenów Formuły 1, sir Jacka Brabhama, supersamochód Brabham BT62 jest przeznaczony dla tych, którzy chcą uzyskać lepsze czasy na torze. Jednak poprawa nie powinna pochodzić wyłącznie z 5,4-litrowego V8 o mocy 710 KM. Zamiast tego Brabham oferuje nabywcom BT62 dostosowany do ich potrzeb program jazdy wyścigowej, obejmujący zaawansowane skanowanie biometryczne, a nawet emocjonalne zdrowie wyścigowe.
W przeciwieństwie do innych samochodów z tej listy, Brabham BT62 jest stworzony wyłącznie na tor - nie ma szans na poruszanie się nim po ulicach miast.

3. McLaren Speedtail - 2,2 mln dolarów


Zbudowany jako hołd dla legendarnego McLarena F1 - pierwszego samochodu drogowego tej marki - Speedtail zaskoczył świat motoryzacji, szczycąc się wyglądem równie oszałamiającym, jak McLaren F1 w swoich czasach. Podobnie jak F1, Speedtail będzie posiadał trzymiejscową konfigurację, w której kierowca siedzi pośrodku, a pasażerowie po obu stronach, nieco z tyłu.

Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, który ma generować moc 1035 KM i prędkość maksymalną 250 mil na godzinę, McLaren Speedtail ma być nie tylko wspaniałą maszyną wyścigową, ale także zapewniać komfort podczas jazdy po drogach.

5. Ferrari F60 America 2,5 miliona dolarów


Osiągając 60 lat obecności w Ameryce Północnej, włoski producent samochodów postanowił uczcić ten czyn, klepiąc logo konia w koronie na 10-częściowym modelu z limitowanej produkcji o nazwie F60 America. Supersamochód bazuje na modelu F12 Berlinetta, ale posiada oczywiście patriotyczne akcenty, takie jak kolorystyka Stars and Stripes oraz wstawki na siedzeniach z amerykańską flagą.
Chociaż w porównaniu z F12 Berlinetta nie ma praktycznie żadnej różnicy mechanicznej, nie czyni to F60 America w żaden sposób wolnym samochodem. 6,2-litrowe F12 produkuje 740 chwalebnych koni i sprawia, że samochód osiąga 60 mph w zaledwie 2,9 sekundy.

6. Aston Martin Valkyrie - 2,6 mln dolarów


Produktywne partnerstwo pomiędzy Aston martin i Red Bull Racing Formula One team wygenerowało Valkyrie. Hipersamochód obiecujący stosunek 1:1 mocy do wagi, zbudowany poprzez podwozie z włókna węglowego i 6,5-litrowy silnik V12 wspomagany przez silniki elektryczne.
Aston Martin dąży również do uzyskania ogromnej siły docisku, ponieważ prototypowa wersja Valkyrie będzie się ścigać w nowo wprowadzonej kategorii hipersamochodów LeMans. Oprócz prototypów potrzebnych do zawodów, powstanie tylko 150 egzemplarzy drogowych oraz 25 wersji przeznaczonych wyłącznie na tor.

7. Bugatti Chiron - 2,9 mln dolarów


Kiedy Bugatti Veyron pojawił się na rynku, na nowo zdefiniował pojęcie wydajności samochodowej. Był to pierwszy samochód drogowy, który mógł pochwalić się mocą 1000 KM i osiągnął oszałamiającą prędkość maksymalną 251 mil na godzinę - było to w 2005 roku!
Po Veyronie Bugatti zaprezentowało model Chiron. Inżynierowie Bugatti umieścili 8-litrowy silnik W16 na niezbyt lekkim podwoziu, co sprawiło, że Chiron śmiał się w twarz sceptykom. Silnik dysponuje mocą 1500 KM i momentem obrotowym 1180 lb-ft. Niedawno zmodyfikowana wersja Chirona stała się pierwszym supersamochodem, który przekroczył barierę 300 mil na godzinę, a prędkościomierz oficjalnie odnotował prędkość 305 mil na godzinę.
Jeśli chodzi o Chirona, ludzie nie płacą wyłącznie za oświadczenie o luksusie, ale także za bezsporne prawo do chwalenia się prędkością.

4. Koenigsegg Jesko - 3 miliony dolarów


Kiedy szwedzki producent hipersamochodów Koenigsegg ogłasza, że nowy model zostanie odsłonięty, oczekiwanie i podniecenie jest głębokie. Przez lata, Koenigsegg jakoś udało się podnieść poprzeczkę z każdym spektakularnym nowym modelem. Ich ostatnie dzieło, Agera RS, zrobiło wszystko dobrze. Osiągnęła nawet 278 mil na godzinę i została określona jako "najszybszy samochód produkcyjny na świecie". Teraz, z Jesko nazwanym po ojcu założyciela, Jesko von Koenigsegg, wiedziałeś, że ten model będzie jeszcze bardziej wyjątkowy. Jak twierdzi Koenigsegg, "Jesko został zaprojektowany, aby zapewnić najwyższe mierzalne osiągi spośród wszystkich samochodów homologowanych do użytku drogowego na wszystkich światowych rynkach." Ta szwedzka rakieta lądowa jest napędzana przez potężne 5.0L V8 produkujące 1280 koni mechanicznych i 106 lb-ft momentu obrotowego spięte z nową 9-biegową, wielosprzęgłową "Light Speed Transmission". Jesko to najbardziej agresywny aerodynamicznie samochód, jaki kiedykolwiek nosił odznakę Koenigsegg, oferujący 1,764 funtów siły docisku przy prędkości 155 mph. W standardzie posiada możliwość kierowania tylnymi kołami, aby poprawić zdolność pokonywania zakrętów i manewrowania. Jeśli "standardowe" koła Jesko nie są dla Ciebie, to możesz zdecydować się na zestaw z włókna węglowego, które są uważane za najmocniejsze i najlżejsze koła produkcyjne w swoim rozmiarze. Pomimo stratosferycznej ceny, wszystkie 125 sztuk zostało sprzedanych, co świadczy o ich wspaniałości.

8. Lykan Hypersport 3,4 miliona dolarów


Nożycowe drzwi, inkrustowane klejnotami reflektory i projekt kokpitu jakby wyrwany z epoki Star Treka. I oczywiście monumentalna ilość mocy płynącej do kół. To chyba najlepszy sposób na opisanie Lykan Hypersport. Raczej mały 3,7-litrowy silnik twin turbo typu flat six może wyprodukować 770 KM, mimo to rozpędzając Lykan Hypersport od 0 do 60 mph w zaledwie 2,7 sekundy.
Choć samochód jest najbardziej znany z tego, że pojawił się w najnowszym filmie Szybcy i wściekli i przeskoczył przez trzy wieżowce, Lykan Hypersport został również zamówiony przez policję w Abu Dhabi. W końcu w państwie z najpotężniejszymi i najdroższymi pojazdami potrzeba czegoś równie adekwatnego, by ścigać je, gdy złamią limity.

9. Lamborghini Veneno - 4,5 mln dol.


Jak na markę traktorów, która zaczęła budować samochody wyścigowe tylko po to, by przykleić się do Enzo Ferrari, można powiedzieć, że Lamborghini wykonało, co najmniej, świetną robotę. Jeden z najbardziej przyciągających wzrok modeli, Lamborghini Veneno, został wypuszczony na rynek w liczbie zaledwie 14 egzemplarzy dostępnych w sprzedaży. Wyposażony w 740 KM i 509 lb-ft momentu obrotowego, Veneno zajmuje 2,8 sekundy do 60 mph. Wszystko to dzięki wzmocnionej wersji 6,5-litrowego silnika V12, który można znaleźć również w Aventadorze.

Veneno został natychmiast wyprzedany, a każdy egzemplarz kosztował 4,5 miliona dolarów, a istnieje prawdopodobieństwo, że teraz supersamochód jest jeszcze droższy, ponieważ Lamborghini nie planuje produkcji nowych egzemplarzy.

10. Mercedes-Benz Maybach Exelero - 8 milionów dolarów


To nie nowina, że Mercedes-Benz Maybach i wysokie kwoty są jak frytki i ketchup. Jednak fakt, że ten jednorazowy model został wyceniony na 8 milionów dolarów jeszcze w 2004 roku, czyni go godnym tego zestawienia.
Za tę cenę właściciel otrzymał V12 twin-turbo o mocy 700 KM oraz luksusowe wyposażenie wnętrza - najprawdopodobniej dostosowane do preferencji nabywcy. W przeciwieństwie do tego, czego można było się spodziewać, samochód został zamówiony przez spółkę zależną Goodyeara - Fuldę - w celu zaprezentowania i przetestowania ich wyczynowych opon o nazwie Exelero.

11. Rolls-Royce Sweptail - 13 milionów dolarów


Trudno oczekiwać czegoś innego niż 8-cyfrowej ceny, gdy dział Rolls-Royce'a zajmujący się produkcją na zamówienie pojawia się w centrum uwagi z jednorazowym modelem. Samochód został zbudowany od podstaw w oparciu o wymagania zleceniodawcy, które obejmowały wskazówki projektowe zaczerpnięte z klasycznych modeli Bugatti z początku lat 20. ubiegłego wieku, ale także uwzględniały luksus i śmiałe wypowiedzi jachtów.
Masywna krata z przodu jest symbolem każdego modelu Rolls-Royce'a, jednak ta jest największą, jaką kiedykolwiek zaprojektowała angielska marka. Choć Sweptail jest niczym innym jak duży, to jednak mieści tylko dwie osoby. Przestrzeń z tyłu zajmuje przypominający jacht, pokryty drewnem pokład.
Jak podaje Rolls-Royce, budowa Sweptaila zajęła 4 lata i choć nie ujawniono oficjalnej ceny, większość ekspertów zgadza się, że nie może ona być niższa niż 13 milionów dolarów.

12. Bugatti La Voiture Noire - 19 milionów dolarów


Jeśli istniała marka, która mogłaby zdetronizować Rolls-Royce'a pod względem drogich cen, to chyba tylko Bugatti było jedynym pretendentem na zewnątrz. Tym samym Bugatti ujawniło podczas 2019 Geneva Auto Show jednorazowy model Voiture Noire.
Przeprojektowując platformę Veyron/Chiron, Bugatti dodało bardziej eleganckie linie zewnętrzne, powodując, że Voiture Noire wyróżnia się wśród swoich imponujących rówieśników. W modelu zastosowano ten sam 8-litrowy silnik W16, który można znaleźć w modelu Chiron, o mocy 1500 KM wysyłanej na wszystkie cztery koła.
Choć podobnie jak w przypadku niemal wszystkich modeli typu one-off, Bugatti zaprzeczyło podaniu oficjalnej ceny. Jednak większość szacunków krąży wokół 19 milionów dolarów, a jeszcze większą tajemnicą objęty jest nabywca. Nieoficjalne źródła wskazują, że gwiazda piłki nożnej Cristiano Ronaldo mógł dodać Voiture Noire do swojej rosnącej kolekcji supersamochodów.

13. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider - 19,8 mln dolarów


Dla wielu Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider to włoski odpowiednik Bugatti Atlantic. Alfa Romeo produkowała ten samochód w latach 1931-1939, wyposażony w rzędowy, 8-cylindrowy silnik o pojemności od 2,3 do 2,9 litra.
Model 8C 2300 Le Mans wygrywał słynny wyścig wytrzymałościowy w latach 1931-1934. Model 8C 2300 Spider był prowadzony przez Tazio Nuvolari podczas wyścigu Targa Florio w latach 1931 i 1932, w którym również zwyciężył.

14. Jaguar D-Type - 21,8 mln dolarów


Samochód zaprojektowany wyłącznie w celu ścigania się w słynnych 24 godzinach LeMans, Jaguar D-Type został zbudowany w latach 1954-1957. Zbudowano około 90 sztuk, jednak wiele z nich zostało utraconych przez czas lub rozbiło się podczas testów. W 2018 roku słynny dom aukcyjny RM Sotheby's był gospodarzem sprzedaży jednego Jaguara D-Type za 21,8 mln dolarów. Sprzedany egzemplarz był ogólnie zwycięskim samochodem na LeMans w 1956 roku i został zachowany w swojej zwycięskiej formie.

15. Duesenberg SSJ - 22 miliony dolarów


W historii powstały tylko dwa egzemplarze roadstera o krótkim rozstawie osi Duesenberg SSJ. Jeden został sprzedany w 1935 roku aktorowi Gary'emu Cooperowi, natomiast druga sztuka została wypożyczona przez Duesenberga aktorowi Clarkowi Gable'owi zaledwie rok później.
W 2018 roku SSJ należący do Gary'ego Coopera został sprzedany na aukcji Gooding and Company w Pebble Beach za 22 miliony dolarów. SSJ posiadał nierestaurowane podwozie goszczące 8-cylindrowy silnik twin-carb, z doładowaniem, 420 CID DOHC 32-Valve. Roadster był w stanie wypchnąć 400 KM przy 5,000 RPM, wysyłając moc na koła poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów. Ten "Duesy" jest obecnie najdroższym amerykańskim samochodem sprzedanym do tej pory.

16. Ferrari 275 GTB/C Speciale - 26,4 mln dolarów


Ponieważ nadal jesteśmy w sekcji bardzo niskich liczb produkcyjnych, Ferrari 275 GTB/C Speciale zostało zbudowane w zaledwie 4 egzemplarzach. Wprowadzone do życia w 1964 roku grand tourer coupe posiada 3,3-litrowy silnik Colombo V12 połączony z 5-biegową skrzynią manualną.
Model 275 GTB/C Speciale jest uważany za jedno z najwspanialszych dzieł inżynierii samochodowej, jakie kiedykolwiek wyniosły z fabryki "Prancing Horse" - nie bez powodu. Miało zastąpić Ferrari 250 GTO w nadchodzącym sezonie wyścigowym w 1965 roku i miało wielkie buty do wypełnienia. Silnik wypycha około 300 KM, które muszą poruszać lekkie podwozie o wadze zaledwie 860 kg.
Wystawiony na aukcji w 2014 roku w RM Sotheby's, 275 GTB/C Speciale został zabrany do domu w zamian za 26,4 mln dolarów.

17. Ferrari 290 MM - 28 milionów dolarów


Istnieje wiele drogich Ferrari tam na zewnątrz. Ale nie ma ani jednego nowego supersamochodu włoskiej marki, który dorównywałby ceną swoim aukcyjnym odpowiednikom z dawnych lat. Na przykład 290 MM - co oznacza Mille Miglia - ukończył zawody w 1956 roku na 4 miejscu. Zwycięzcą był ten sam 290 MM. Dlaczego więc numer 4 był wyższy od zwycięzcy?
Po pierwsze, 290 MM, który zajął 4 miejsce na Mille Miglia w 1956 roku był prowadzony przez legendarnego Juana Manuela Fangio - jednego z najbardziej znanych kierowców wyścigowych wszech czasów.
RM Sotheby's było gospodarzem aukcji, na której ten samochód został sprzedany za 28 milionów dolarów.

18. Mercedes-Benz W196 - 29,6 mln dolarów


Ferrari 290 MM nie było jedynym samochodem wyścigowym prowadzonym przez Fangio, który zgarnął dużą sumę na aukcji. Mercedes-Benz W196 to jedna z najbardziej ikonicznych sylwetek złotej ery F1. Zbudowany w latach 1954-1955 jednomiejscowy samochód był prowadzony nie tylko przez Juana Manuela Fangio, ale także przez Sir Stirlinga Mossa.
Numer podwozia 196 010 0006/54 został wystawiony na aukcji w 2013 roku w Domu Aukcyjnym Bonhams i został nabyty za 29,6 mln dolarów. Ten konkretny samochód wygrał w 1954 roku Grand Prix Niemiec i Szwajcarii.

19. Ferrari 335S - 35,7 mln dolarów


Naprawdę nie jest zaskoczeniem, że niektóre z najdroższych samochodów wystawionych na aukcji zostały wyprodukowane przez Ferrari. Tak samo jest z 3Ferrari 35S, samochodem wyścigowym zbudowanym w 1957 roku, w czasach, gdy Mille Miglia było uważane za najlepszy, najtrudniejszy wyścig na świecie.
Zainspirowane Lancią D50 Grand Prix, prowadzoną przez Vittorio Jano, Ferrari stworzyło 335S jako następcę 290MM, zachowując ten sam blok silnika (V12), ale całkowicie przeprojektowując skrzynię biegów i dodając 2 wałki rozrządu na linię cylindrów. W rezultacie powstał prototyp, który rozwijałby moc powyżej 400 KM i tym samym skutecznie bronił tytułu mistrzowskiego Ferrari.
Powstały cztery egzemplarze 335S', z czego jeden został przerobiony z modelu 315 S. W 2016 roku licytator Herve Poulain nabył podwozie #0674 za 32,7 mln dolarów.

20. Ferrari 250 GTO - 48,4 mln dolarów


Tylko 36 sztuk zostało kiedykolwiek wyprodukowanych. Oryginalna cena sprzedaży wynosiła zaledwie 18 000 dolarów. Zbudowane dla wyścigów FIA Group 3 Grand Touring Car, Ferrari 250 GTO było napędzane 23-litrowym silnikiem Tipo 168 C12. Aby móc nabyć ten egzemplarz, nabywcy musieli być osobiście zatwierdzeni przez samego Enzo Ferrari.
Konkurując z Shelby Cobra, Jaguarem E-Type i Astonem Martinem DP214, 250 GTO okazał się bezlitosnym przeciwnikiem.
Sprzedany w RM Sotheby's za oszałamiającą kwotę 48,4 mln dolarów, ten 1962 Ferrari 250 GTO jest obecnie najdroższym samochodem sprzedanym w historii.
Ceny te mogą wydawać się dość stratosferyczne, ale dlaczego samochody nie powinny osiągać takich wartości? Po tym wszystkim, obrazy zostały sprzedane za setki milionów dolarów, takich jak "Salvator Mundi" Leonarda da Vinci za 450,3 mln dolarów. Niektóre z tych wyjątkowych samochodów o wysokich cenach przekraczają sferę "sztuki motoryzacyjnej". Wystarczy spojrzeć na znanego projektanta mody i kolekcjonera zabytkowych samochodów Ralpha Laurena. Jego imponujący garaż przypomina galerię sztuki, tylko zamiast obrazów jest złożony z wartych 350 milionów dolarów klasycznych Ferrari, Bentley, Alfa Romeo, Bugatti i tym podobnych.

Powiązane posty na blogu

10 najlepszych supersamochodów z ...

Route 66: The Mother Road

Muscle Car Photo Shoot

Największe samochody świata

Lincoln Navigator L ...

Przezabawny Anchorman Ron ...

Porsche 911 GT3 RS ...

Przedstawiamy $4.5 ...

2014 Chevy Corvette C7 ...

K40 RL360i Custom ...

NASCAR 101- Jak ...

Porsche 997 Turbo S ...

Dodaj komentarz

PRZEGLĄDAJ SAMOCHODY NA SPRZEDAŻ!

Więcej transakcji

2022 Ram 1500

2021 Jeep Grand Cherokee L Limited

2016 Ford F-150

2022 Ram 1500 Laramie

2017 Nissan Titan XD Platinum Reserve

2022 Ram 2500 Big Horn

Więcej ofert