loader
Recenzje

2019 Chevrolet Corvette ZR1 - pogromca amerykańskich supersamochodów

Pełne panowanie nad bardzo mocnym samochodem jest jak jedzenie wszystkiego, na co masz ochotę i nigdy nie przytyjesz - to się nie dzieje naprawdę. Wiesz, że samochód ma wiele do zaoferowania, kiedy po naciśnięciu przepustnicy, sprawia, że kwestionujesz swoją zdolność do zarządzania mocą. . 2019 Chevrolet Corvette ZR1 zamyka w sobie niesamowitą ilość mocy.

Poprzednia generacja 'Vette ZR1 pakowała cios, ale nowa ZR1 przeniosła go na wyższy poziom. Mówimy tu o jednym z najpotężniejszych samochodów z silnikiem przednim na świecie - wywołującej koszmar bestii, która może zawstydzić niektóre supersamochody za pół miliona dolarów.

Ze smutkiem stwierdzam, że jest to prawdopodobnie ostatni wariant przednionapędowej Corvette, jaki kiedykolwiek zobaczymy. I choć średniosilnikowy C8 czai się niezbyt daleko w przyszłości, to jednak świadomość, że istnieje jeszcze 28 kombinacji siódmej generacji Corvette (C7) jest pokrzepiająca. Na razie jednak ZR1 jest królem "Vettes".

Silnik LT5

Jeśli jest jedna rzecz, która nadaje renomę Corvette C7 ZR1, to jest to silnik. Jednostka LT5 posiada 8 cylindrów umieszczonych w układzie V, wypychając dwa razy więcej niż C4 z 1990 roku i około 120 KM więcej niż poprzedni C6 ZR1. Silnik został zaprojektowany z wykorzystaniem LT4 (Camaro ZL1) jako inspiracji. LT5 przynosi 6,2-litrową pojemność skokową i ogromny 95-milimetrowy korpus przepustnicy.

Paliwo jest podawane przez system bezpośredniego wtrysku i łączone z powietrzem zasysanym przez doładowanie Eaton. Jednostka wymuszająca jest o 52% większa w porównaniu do tej z silnika LT4 i pobiera około 110 KM, aby wygenerować ciśnienie 13.96psi, kiedy C7 ZR1 osiąga czerwoną linię. Aby uwzględnić zwiększoną pojemność turbosprężarki, Chevrolet zamontował większy intercooler, a także zintegrował 13 chłodnic w całej wnęce silnika.

Wszystkie te rozwiązania techniczne przekładają się na 755 KM i 715 lb-ft momentu obrotowego gotowego do przeniesienia na koła.

Dzięki masce halo, Chevrolet C7 ZR1 2019 jest w stanie zwiększyć przepływ powietrza o 41% w porównaniu do modelu Z06. Zachęcający jest fakt, że nawet w przypadku poddania go dużym obciążeniom, takim jak prowadzenie kolejnych przejazdów na ¼ mili lub sporo gorących okrążeń, nie doszło do utraty mocy ani żadnego innego rodzaju problemu mechanicznego generowanego przez przegrzanie

Ten czysto amerykański silnik dostępny jest z opcjonalną 8-biegową przekładnią automatyczną z systemem Track mode. Za dodatkowe 1725 dolarów w stosunku do ceny bazowej ZR1 można skorzystać z programu Performance Traction Management (PTM). Wciśnij hamulec, a następnie przepustnicę i poczekaj, aż obrotomierz dojdzie do około 1400 obr/min.

Zdejmij nogę z hamulca, a ZR1 odjedzie z najmniejszą ilością obrotów. Z odrobiną praktyki, można natknąć się na 0 do 60 mph razy w niskim zakresie 3 sekundy podczas przechodzenia ćwierć mili znak w niskich 11's. Najlepsze w ZR1 jest to, że możesz konsekwentnie utrzymywać te wyniki - nie zdarzają się one tylko raz na jakiś czas.

Miłośnicy standardowych skrzyń biegów będą chcieli zdecydować się na standardową 7-biegową przekładnię manualną z systemem Active Rev-matching. Chociaż automatyczna skrzynia biegów zmienia biegi szybciej (dzięki zablokowanemu konwerterowi momentu obrotowego i algorytmowi przewidywania), będziemy pierwszymi, którzy przyznają, że nic nie zastąpi samodzielnego wbijania biegów.

Inne pakiety torowe

Chociaż GM chwali się czasem 0-60 mph wynoszącym 2,9 sekundy, właściciele mogą mieć problemy z powtórzeniem tego wyniku w testach na żywo bez idealnych warunków.

Jednak dzięki pakietowi ZTK Track Performance - zmianie opon Michelin Super Sport ZP na bardziej przyczepne Pilot Sport Cu 2 ZP, niektórzy rzeczywiście pobili specyfikacje producenta.

Dodatkowa przyczepność systemu ZTK jest uzupełniona sztywniejszym zawieszeniem i, według GM, 60% większą siłą docisku dzięki płaskiemu brzuchowi, regulowanemu, wysoko umieszczonemu tylnemu skrzydłu i przedniemu splitterowi otoczonemu płytami czołowymi. Chevrolet twierdzi, że przy prędkości 212 mil na godzinę (czyli maksymalnej prędkości ZR1) pakiet aerodynamiczny może docisnąć samochód do drogi z oszałamiającą siłą 950 funtów.

Pakiet ZTK Track Performance zażąda z Twojej kieszeni dodatkowych 2 995 dolarów, jeśli zdecydujesz się go zamontować.

Stworzony na prawdziwe tory wyścigowe

Jeśli chodzi o testowanie Chevroleta Corvette C7 ZR1 2019, należy wyciągnąć jedną ważną lekcję: nie ma możliwości ujawnienia nawet połowy potencjału tego samochodu na parkingu podczas biegania wokół pachołków. ZR1 jest zdecydowanie stworzony do atakowania prawdziwych torów wyścigowych z długimi i szerokimi prostymi, wyrywającymi wnętrzności serpentynami i przyczepnym asfaltem.

Sama ilość mocy, jaką ZR1 może wcisnąć w ziemię, jest dosłownie niemożliwa do opanowania, chyba że jedziesz po odpowiednim torze wyścigowym. Jak więc samochód zachowuje się na prawdziwym torze? Oto krótki przegląd.

ZR1 może wytrzymać do 1.11g przyspieszenia bocznego podczas wjeżdżania na skidpady. Ogon lekko chodzi na 3. biegu w niemal zaprogramowany sposób. Wystarczy odrobina wsparcia ze strony kierownicy, aby skorygować to zjawisko, a następnie można wcisnąć pedał gazu i podziwiać, jak 755 amerykańskich koni i 715 funtów momentu obrotowego wbija się w asfalt.

Hamowanie w ostatnim momencie wydaje się być domyślnym sposobem prowadzenia 2019 C7 ZR1 na każdym torze. Siła hamowania zapewniona przez 6-tłoczkowe przednie i tylne zaciski Brembo wgryzające się w 15. 5" i 15. 3" calowe ceramiczne wirniki jest porównywalna z samochodem konkursowym. Moment hamowania jest na tyle silny, że można odnieść wrażenie, że wszystko dookoła nie przestaje się kręcić. Na szczęście opcjonalne fotele kubełkowe zapewnią Ci pozostanie w jednym miejscu, zapewniając wysokie wsparcie boczne. NASA powinna pomyśleć o porzuceniu swojej wirówki treningowej High-G i po prostu wyprowadzić swoich astronautów na tor w ZR1 ZTK.

Jak wspomniano wcześniej, odczyty temperatury pokazują, jak bardzo inżynierowie Chevroleta pracowali nad wzmocnieniem chłodzenia. Po kilku kolejnych gorących okrążeniach, odczyty ustabilizowały się na poziomie około 220 stopni dla wody i nieco poniżej 275 stopni dla oleju. Choć nadal są to wartości w wyższym przedziale tego, jak powinny wyglądać temperatury, są one nieporównywalnie lepsze niż w starszym Z06. Co więcej, lepsze chłodzenie nie ma żadnych minusów: nie ma praktycznie żadnego odcięcia mocy lub zaniku hamulców, aby zrekompensować zwiększoną ilość ciepła wychodzącego z C7 ZR1.

Czy zachowuje się na drodze? Tak

Kiedy zabierasz 2019 Corvette ZR1 na drogę, reakcje, które otrzymujesz, są over-the-top, i nie bez powodu. Samochód jest poza zwykłą estetyką. To magnes na oczy. Przyciąga wzrok - czy to na miejskim skrzyżowaniu, czy na spotkaniu supersamochodów.

Gdy nie jest wyposażony w pakiet ZTK, C7 ZR1 zachowuje się na drodze jak należy. Ogólna jazda jest stosunkowo płynna i nie zmęczy Cię podczas drogi do domu. Pakiet ZTK dodaje nieco szorstkości w mieszance. Nie jest to jednak nic nadzwyczajnego, a raczej demonstruje podobne zachowanie do Porsche 911 w wersji RS GT2 i GT3.