loader
Recenzje

Genesis GV70 wnosi wiele do stołu

Genesis GV70 z 2022 roku to zupełnie nowy mały luksusowy SUV od Genesis. Został skonfigurowany od podstaw, a jego celem jest walka w zaciętym, konkurencyjnym segmencie obejmującym BMW X3, Acura RDX, Lexus NX, Lincoln Nautilus, Audi Q5, Volvo XC60, Alfa Romeo Stelvio, Land Rover Discovery Sport i Mercedes Benz GLC. Jak się zaraz przekonamy, pomimo znacznie niższej MSRP w porównaniu z wieloma innymi w segmencie, Genesis GV70 z 2022 roku wnosi wiele do stołu, czyniąc go kompaktowym luksusowym SUV-em, którego nie śmiesz ignorować.

Wygląd zewnętrzny o płynnych liniach

Chociaż GV70 dzieli pewne elementy wizualne ze swoim większym i droższym rodzeństwem GV80, posiada wiele własnych cech wyróżniających go na ulicy. Patrząc na powłoki lakiernicze i kontury tylnej części nadwozia, można stwierdzić, że GV70 czerpie inspirację ze sportowego sedana Genesis G70.

Tylna 3 ćwiartka pojazdu to miejsce, gdzie Genesis naprawdę zdefiniował swój bardziej unikalny design. Zamiast zwykłej, płynnej linii biegnącej aż do tyłu, linia dachu GV70 biegnie powyżej górnej części bocznych okien, a następnie nagle zakrzywia się poniżej tylnej szyby. Jest to szczególnie widoczne w jasnych kolorach, zwłaszcza w kolorze białym.

W przypadku GV70, Genesis kładzie duży nacisk na personalizację, SUV jest dostępny w nie mniej niż 13 kolorach zewnętrznych, sparowanych z siedmioma opcjami wnętrza, w tym niuansami takimi jak burgund i zieleń.

Koła na początku wydają się być zwykłymi 5-ramiennymi 21-calowymi modelami. Jednak po zbliżeniu się do nich, zauważymy, że na 2/3 powierzchni szprych znajduje się zawijas przypominający plaster miodu. Wydaje się, że dolna część tyłu nieco ucierpiała pod względem designu. O ile o gustach się nie dyskutuje, to można się zgodzić, że Genesis mógł wykonać lepszą robotę zastępując tandetnie wyglądający plastik pokrywający podwójne końcówki wydechu.

Wersja Sport otrzymała większe wloty powietrza w przedniej części nadwozia, aby zrekompensować większe zapotrzebowanie na 3,5-litrowe V6 oraz ciemny grill. Standardowy model posiada pionowe podwójne końcówki układu wydechowego, natomiast w wersji Sport zastosowano okrągłe końcówki układu wydechowego, które otaczają tylny dyfuzor.

Aby dostać się do przestrzeni bagażowej GV70, należy nacisnąć przycisk sprytnie wkomponowany w zespół tylnej wycieraczki. Nie trzeba po omacku szukać przycisku nad tablicą rejestracyjną podczas przewożenia zakupów, jak w przypadku niektórych konkurentów.

Mówiąc o przestrzeni ładunkowej, Genesis GV70 z 2022 roku zapewnia sporą ilość miejsca, które można jeszcze powiększyć składając tylne siedzenia w proporcji 60-40. Niewielki problem stanowi fakt, że tylne siedzenia nie są sterowane elektrycznie. Choć same się złożą po pociągnięciu dźwigni wewnątrz przestrzeni ładunkowej, trzeba będzie je ręcznie ustawić w pionie, aby ponownie pomieścić pasażerów.

Zaskakująco ekskluzywne wnętrze

Gdy tylko wsiądziesz do GV70, Twój wzrok przykuje przepiękny wystrój wnętrza, który nie pozwoli Ci się oderwać w najbliższym czasie. Trzeba przyznać, że Genesis w przeszłości traktował swoich klientów z lepszym wnętrzem niż większość konkurencji, ale nawet biorąc to pod uwagę, projekt wnętrza i wykończenie GV70 jest po prostu niewiarygodne, jeśli weźmiemy pod uwagę jego cenę.

Wewnątrz GV70 nie znajdziesz taniego błyszczącego plastiku, który zbierałby kurz, nie znajdziesz niskiej jakości tkanin na siedzeniach lub całkiem innych niskiej jakości materiałów raniących oczy. Zamiast tego wszystko jest obficie pokryte miękką skórą, uzupełnioną o aluminiowe akcenty i pięknie wyrzeźbione elementy wykończeniowe z włókna węglowego.

Co więcej, ogólny układ wnętrza, w tym konsola środkowa, drzwi i deska rozdzielcza, są zgodne z tym samym językiem projektowania, co nadwozie. Nie ma tu ostrych linii - zamiast tego wszystkie krawędzie płyną wraz z długością elementów wnętrza, łącząc się z okrągłymi narożnikami na końcu i ogólnie dopasowując się do reszty samochodu.

Obramowany aluminium obszar sterowania w kształcie owalu biegnie od środka konsoli aż do lewej strony kierownicy. Mieści w sobie fizyczne przyciski i pięknie zintegrowaną kontrolę klimatu. Kolejnym pokazem mistrzostwa w projektowaniu i integracji jest rozmieszczenie nawiewów. W przeciwieństwie do wielu modeli, w których są one nieestetycznie wytłoczone, Genesis płynnie integruje nawiewy wzdłuż płynnej linii deski rozdzielczej, w której stają się ledwo zauważalne.

Nawet najbardziej luksusowe pojazdy mają tendencję do rozczarowywania się niską jakością tworzyw sztucznych i materiałów stosowanych w często pomijanych elementach, takich jak kierunkowskazy, wycieraczki i elementy sterujące szybami. Jednak górna wersja Genesis GV70 z 2022 roku zachwyca jakością aluminiowych elementów sterujących oknami oraz nakładkami na kierunkowskazy i wycieraczki.

Podczas gdy pełne wykończenie ze skóry, aluminium i włókna węglowego jest dostępne tylko na najwyższym trymie, niższe trymy nadal utrzymują więcej niż rozsądny aspekt i wykończenia. Wnętrze 2022 Genesis GV70 top trim jest tak dobrze zestawione, że nie chce się z niego wychodzić.

Fotele są wygodne i oferują dużo wsparcia i regulacji. Jest odpowiednia przestrzeń na nogi i głowę dla pasażerów z tyłu i wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić dorosłych na każdym siedzeniu we względnym komforcie, a przynajmniej tyle, ile można oczekiwać od kompaktowego SUV-a.

Technologia Ergo-Motion, którą można znaleźć w fotelu kierowcy w Genesis GV70, jest zupełnie nowym dodatkiem do segmentu. Kilka komórek powietrznych w fotelu aktywuje się lub dezaktywuje w zależności od wybranego trybu: Stretching miednicy, Stretching lędźwi lub Stretching całego ciała. Nie jest to wprawdzie pełny 1-godzinny masaż tajski, ale pomaga zmniejszyć napięcie, zwłaszcza podczas długiej jazdy.

Wyświetlacz infotainment w konsoli wyposażony jest standardowo w Apple CarPlay, Android Auto i hotspot Wi-Fi 4G LTE. Opcjonalnie audiofile mogą doposażyć się w wysokiej klasy system stereo Lexicon z 16 głośnikami.

Osiągi na drodze

W przeciwieństwie do innych producentów samochodów, którzy próbują nadać swoim SUV-om klasy kompaktowej właściwości terenowe i ponoszą z tego powodu sromotne porażki, Genesis obrał mniej utartą ścieżkę. Zamiast dodawać co najwyżej ozdobne elementy, które mogłyby wskazywać na zdolności terenowe, Genesis GV70 jest reklamowany wyłącznie jako samochód na asfalt.

Dostępne są dwie opcje silnikowe. 2,5-litrowy, turbodoładowany 4-cylindrowy silnik ma moc 300 KM i 311 lb-ft momentu obrotowego, natomiast mocniejszy, podwójnie turbodoładowany 3,5-litrowy V6 zwiększa moc do 375 KM i 391 lb-ft. Ten ostatni silnik jest jednak oferowany wyłącznie w wersji Sport i Sport Prestige. Podczas gdy GV70 zapożycza niektóre elementy stylistyczne z modelu G70 sedan, nie zapożyczył również manualnej skrzyni biegów. Dla GV70, 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła to jedyna dostępna konfiguracja.

Genesis GV70 z 2022 roku podczas testów wykazuje się sporym atletyzmem, ponieważ konfiguracja V6 była w stanie sprintować od 0 do 60 mil/h w zaledwie 4,9 sekundy.
Na drodze, 8-biegowa skrzynia biegów zapewnia ciągłą, płynną zmianę biegów z niewielkim opóźnieniem podczas redukcji biegów. Przełączenie trybu jazdy na Sport rozwiązuje ten problem dzięki mapowaniu przekładni zorientowanemu na osiągi. W trybie Comfort GV70 elegancko sunie po krętych, niedoskonałych ulicach miasta, zachowując się cicho i płynnie.

Silnik o pojemności 3,5 litra ma wystarczającą moc, aby zmierzyć się z BMW X3M40i i Audi SQ5, a przy tym zapewnia amortyzowaną jazdę, głównie dzięki odpowiedniemu ustawieniu amortyzatorów. Nawet w takich warunkach podwozie wyróżnia się minimalnymi przechyłami nadwozia, podobnie jak w przypadku G70 sedan.
Według EPA, najbardziej wydajną konfiguracją GV70 jest turbodoładowany 4-cylindrowy silnik, osiągający wynik 22/28 mg (miasto/autostrada). Z drugiej strony, 3,5 litra jest dobre dla 19/25mpg.

Wspaniały kompaktowy SUV gotowy do walki z rynkiem

Poza kilkoma drobnymi niedociągnięciami konstrukcyjnymi z tyłu i dobrym przebiegiem EPA, Genesis GV70 z 2022 roku bierze wszystkie właściwe wskazówki projektowe ze sportowego sedana G70 i miesza je z większą ilością miejsca i mocnymi jednostkami napędowymi. Wnętrze 2022 GV70 jest zdecydowanie jego najmocniejszym punktem, z nie calem wątpliwego materiału w najwyższych trymerów.