loader
Blog motoryzacyjny

Rivian R1T - doskonały, wszechstronny przetwornik elektryczny

POWRÓT DO: Blog Zero to 60 Times Samochody elektryczne Rivian R1T - doskonały, wszechstronny ...

Rivian R1T - doskonały, wszechstronny elektryczny pickup

Marketing powiedziałby nam, że każdy początkujący producent samochodów wprowadzi na rynek doskonały pojazd już za pierwszym podejściem. W rzeczywistości rzadko się to zdarza, albo z powodu braku zasobów, talentu, albo po prostu pecha. Książki historyczne są pełne oczekiwanych przełomów, które skończyły w koszu na śmieci. Rivian R1T nie jest częścią tej historii. W rzeczywistości udało mu się zbudować jeden z najbardziej niezwykłych pickupów w niedawnej pamięci, od samego początku.

Zewnętrzne pudełko - solidny pickup z nowoczesnymi dodatkami

Na pierwszy rzut oka Rivian R1T nie odbiega od typowej sylwetki pickupa, zachowując znane proporcje uznanych graczy w grze. To pierwszy dobry znak, wskazujący na potencjalne możliwości robocze R1T - i nie oznaczający go jako ciężarówki godnej tylko parady.

Nowoczesne elementy mieszają się w całym projekcie. Duży pasek świetlny LED spoczywa z tyłu i jest uzupełniony przez dolne obszary zderzaka w kształcie wydechu. Zamiast rur wydechowych znajdziemy jednak inny zestaw tylnych świateł.

Modele przygodowe Rivian R1T są wyposażone w pokrywę łóżka Tonneau, dzięki której wszystko, co przechowujesz w łóżku, jest dobrze ukryte przed ingerencją z zewnątrz. Naciśnięcie przycisku w pobliżu relingu łóżka powoduje otwarcie tylnej klapy. Drugi przycisk na szynie łóżka spowoduje schowanie pokrywy Tonneau, zapewniając pełny dostęp do łóżka ciężarówki.

Podczas gdy niektórzy ludzie chcą mieć poprzeczki nad łóżkiem ciężarówki, aby zamontować rowery lub deski surfingowe, dla tych, którzy wolą ich nie mieć, są one niezwykle łatwe do usunięcia. Wystarczy pociągnąć za boczne zaczepy szyn, aby je zdjąć.

R1T jest wyposażony w 21-calowe koła lub można wybrać mniejszy 20-calowy zestaw z wzmocnionymi oponami terenowymi. Zza prostokątnych szprych kół wyskakują sportowe zaciski hamulcowe Rivian. Idąc dalej, napotykamy na zamontowane w jednej płaszczyźnie klamki drzwi, które wyskakują za pomocą kluczyka przypominającego karabińczyk.

Pickup z bagażnikiem

Bezpośrednio za tylnymi drzwiami znajduje się pierwszy fajny gadżet tej ciężarówki - tunel skrzyni biegów. Chociaż w zasadzie jest to przestrzeń ładunkowa rozciągająca się na szerokość ciężarówki, ustawiona za tylnymi siedzeniami i przed łóżkiem ciężarówki, nadaje się do wielu celów.

Po pierwsze, ponieważ jest wodoodporny i gumowany dookoła, nie musisz się martwić o wrzucanie brudnych, zabłoconych narzędzi, aby je później umyć. Aha, i jest przestronny: można w nim przytulić dorosłą osobę. I nie, nie można utknąć w tunelu sprzętowym, ponieważ posiada on awaryjne otwieranie drzwi od wewnątrz.

Elektryczny Hummer może chodzić jak krab, a Ford F-150 Lightning może zasilać narzędzia z akumulatora. Ale Rivian R1T gotuje - a raczej zabiera kuchnię na przejażdżkę. Dostępna jako opcja, kuchnia obozowa wypełni tunel przekładni. Jest wyposażona w dwa elementy do gotowania, 4-galonowy zlew i bogaty 30-częściowy zestaw sprzętu do gotowania.

Inne spojrzenie na przednią część nadwozia

O ile tył i boki nie sugerują zbytnio elektrycznej natury R1T, przód to zupełnie inna historia. Ogromny pasek świetlny rozciągający się na panele boczne jest przełamany jedynie przez dwa pionowo podłużne reflektory. Środkowa część paska świetlnego zmienia kolor na zielony podczas ładowania i lekko przygasa podczas używania kierunkowskazów. Co więcej, brak szerokiej, dużej osłony chłodnicy potwierdza fakt, że pod maską tego pickupa nie ma spalania.

Zamiast ponadwymiarowej kratki, opcjonalny pakiet terenowy Rivian R1T wzmacnia spód dzięki lepszej stali do omijania skał i dodatkowym punktom holowniczym, które mogą z łatwością utrzymać dwa lub trzy razy większą masę maksymalną R1T.

Dzięki nisko zamontowanym akumulatorom i braku konwencjonalnego silnika, Rivian R1T ma więcej miejsca do przechowywania z przodu. Maska otwiera się po naciśnięciu przycisku pod przednią krawędzią, odsłaniając przyzwoitą ilość przestrzeni ładunkowej w "bagażniku". Podłoga wewnątrz może się składać i przylegać do siebie za pomocą sprytnych magnesów, odsłaniając jeszcze więcej miejsca do przechowywania. Chcesz zamknąć maskę? Wystarczy ponownie nacisnąć przycisk, a w pełni zasilana maska zamknie się.

A co z wnętrzem?

Większość wnętrza Riviana R1T jest standardowo dostępna w kolorze czarnym, jako część wykończenia Black Mountain z czarnymi drewnianymi wykończeniami i tapicerką. Opcjonalnie, nabywcy mogą mieć opalone drewniane wykończenia i białą tapicerkę z wykończeniem Ocean Coast. Trzecią opcją jest wykończenie Forest Edge, które obejmuje brązowe drewniane wykończenia i zieloną tapicerkę. Niezależnie od wybranego wykończenia, Rivian spełnia również swoje obietnice dotyczące przyjazności dla środowiska.

Fotele pokryte są "wegańską skórą", znaną również jako skóra niemożliwa. Większość nazwałaby to po prostu "winylem", ale marketing wykonał dobrą robotę ze swoją strategiczną terminologią. Niezależnie od wykończenia, wszystkie fotele mają ładne, wzorzyste przeszycia.

Niezależnie od tego, ogólne wrażenie wewnątrz kabiny sugeruje raczej luksus niż tylko tępą funkcjonalność. Na powierzchniach zastosowano mieszankę drewna, która nie razi w oczy w połączeniu z nastrojowym oświetleniem. Podsufitka wykonana jest w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, a dywaniki podłogowe nie zawierają skóry ani wełny, dzięki czemu są łatwe w czyszczeniu.

Usiądź wygodnie w regulowanych fotelach z wysokim podparciem, a poczujesz się jak w Tesli. Zdecydowana większość regulacji, od pochylenia i wysokości kierownicy, przez sterowanie klimatyzacją, zawieszeniem, oświetleniem itp. odbywa się za pośrednictwem 16-calowego, poziomo umieszczonego ekranu dotykowego. Dodatkowo, 12,3-calowy zestaw wskaźników zapewnia szeroki zakres informacji podczas jazdy, w tym animację z lat 80. przedstawiającą R1T mijającego inne wygenerowane komputerowo pojazdy.

Chociaż Rivian mógł skopiować implementację dużych ekranów dotykowych Tesli, wykonuje lepszą robotę, jeśli chodzi o izolację akustyczną. Przy prędkości 70 mil na godzinę słychać tylko 67 dB hałasu, w porównaniu do 70 dB w Tesli Model 3. Dźwięki z nierówności, połączeń i drogi są odpowiednio tłumione, szczególnie w przypadku ciężarówki.

Ponieważ większość ludzi lubi słuchać muzyki podczas pracy lub biwakowania, Rivian zadbał o ten aspekt, instalując wyjmowany głośnik Bluetooth za konsolą centralną. Wystarczy go wyjąć i zabrać ze sobą, gdziekolwiek się wybierasz.

Porozmawiajmy o mocy

Brak mocy lub zdolności jezdnych z łatwością zniwelowałby cały wysiłek, jaki Rivian włożył we wnętrze i na zewnątrz R1T. Na szczęście ten elektryczny pickup nie ma sobie równych, jeśli chodzi o osiągi na kołach.

Dzięki potężnej baterii akumulatorów, R1T waży 7173 funtów, granicząc z segmentem ciężkich pickupów. Aby udźwignąć cały ten ciężar, Rivian zainstalował elektryczny układ napędowy o mocy 835 KM zasilany akumulatorem o pojemności 128,9 kWh. Wewnątrz akumulatora znajduje się 7776 ogniw, z jednym dodatkowym ogniwem umieszczonym oddzielnie od pozostałych, w postaci 1000-światłowej latarki wielokrotnego ładowania.

Od zera do 60 mil na godzinę, Rivian R1T potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy - co czyni go najszybciej przyspieszającym produkcyjnym pickupem na świecie. Po 9 sekundach prędkościomierz wskazuje 100 mil na godzinę, a ćwierć mili pokonuje w zaledwie 11,9 sekundy. Aby osiągnąć ten supersamochodowy poziom osiągów, Rivian zainstalował silnik elektryczny na każdym kole, który odgrywa również rolę w funkcji Tank Turn - wkrótce dodanej do produkcji.

Niesamowite przyspieszenie silników elektrycznych zapewnia R1T imponujące, podobne do samochodów sportowych przyspieszenie na prostych. Elektryczny pickup potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy, aby rozpędzić się do 60 mil na godzinę i osiąga prędkość 111 mil na godzinę. Jednak zachowanie R1T na drodze jest jeszcze bardziej imponujące niż jego przyspieszenie. Przednie i tylne niezależne zawieszenie wspomagane przez zaadaptowane amortyzatory i hydrauliczne systemy antypoślizgowe (spotykane również w McLarenach i zakazane w sportach motorowych) sprawiają, że Rivian R1T prowadzi się bardziej jak luksusowy sedan niż roboczy muł.

Nawet przy ustawieniu zawieszenia na tryb sztywny, R1T nie jest bardziej bezlitosny niż przeciętny pickup z silnikiem spalinowym. Podobnie jak w przypadku niestandardowego lowridera, prześwit R1T można zwiększyć za pomocą zawieszenia pneumatycznego, oferującego 6,5 cala regulacji w pionie. Krótko mówiąc, musisz naprawdę popchnąć pickupa do granic przyczepności, jeśli chcesz być świadkiem znacznego przechyłu nadwozia.

Według EPA, ten elektryczny pickup ma oczekiwany zasięg do 314 mil. Jeśli jednak zdecydujesz się na większe opony terenowe Pirelli, zasięg spadnie do zaledwie 220 mil. Co więcej, holowanie ciężkiej przyczepy może zmniejszyć zasięg o połowę. Na horyzoncie pojawiają się jednak dobre wieści, ponieważ Rivian zamierza dostarczyć większy akumulator o pojemności 172 kWh od 2023 roku, aby zwiększyć zasięg w warunkach obciążenia.

Wniosek: Niemal idealna pierwsza próba stworzenia ciężarówki z napędem elektrycznym

Chociaż nadal cierpi z powodu przekleństwa gęstości baterii, co nie czyni go idealnym do holowania na duże odległości, Rivian R1T jest powszechnie uważany za najlepszy elektryczny pickup. Biorąc pod uwagę niezwykle wszechstronne nadwozie, innowacyjne funkcje, wysokiej jakości dopasowanie i wykończenie, atrakcyjny wygląd, wyjątkową moc wyjściową i niesamowite przyspieszenie, ciężarówka Rivian jest trudna do zignorowania i warta obejrzenia, jeśli jesteś otwarty na zakup elektrycznej ciężarówki.

Zdjęcia z recenzji elektrycznego pickupa R1T:

Powiązane posty na blogu Dodaj komentarz