loader
Blog motoryzacyjny

Najbardziej irytujące funkcje cięcia kosztów w tanich samochodach

BACK TO:
  1. Blog "Zero to 60 Times
  2. Kultura samochodowa
  3. Najbardziej irytujące funkcje cięcia kosztów w tanich samochodach

Najbardziej irytujące cechy obniżające koszty w tanich samochodach

By Keenan Blueitt 0 Komentarze

Producenci robią to od dziesięcioleci, rzekomo karząc nabywców swoich ekonomicznych lub podstawowych modeli samochodów. Spodziewasz się mniej funkcji, niższej klasy materiały wewnętrzne i ogólnie niższe tech w pojeździe bez opcji dodaje, ale niektóre środki cięcia kosztów wziąć to trochę za daleko. Decydując się na wybór małego silnika, otrzymujesz niewygodny pojedynczy wydech na tylnym zderzaku zaprojektowanym dla podwójnych. Czy odrzuciłeś pakiet technologiczny? Ciesz się pustką o wymiarach 9 "x6" na środku deski rozdzielczej. Skórzane fotele nie są priorytetem? Jedź w "komforcie" na Goudzie owiniętej burą skórą. Jest ekonomia, jest też zwykła taniość; przyjrzyjmy się niektórym najbardziej skąpym praktykom przemysłu w zakresie cięcia kosztów kosztem wartości.

Jednym z najprostszych sposobów na zauważenie wadliwego samochodu jest spojrzenie na koła. Hubcaps nie są wszystkie, że złe, ponieważ pomagają dać styl, gdzie felgi stalowe brakuje, ale szybkie spojrzenie wstecz i widzisz, co było kiedyś artystyczny kawałek jest teraz tylko imitacja koła stopu. To nie było zbyt dawno temu, kiedy większość pojazdów miała osłony kół, nawet wiele modeli premium. Cadillac miał imitację szprych z herbem czapki centralne, Mercedes-Benz miał danie styl okładki błogosławiony z Srebrne Strzały dumnie na wyświetlaczu, samochody Muscle miał rajd styl felgi stalowe z polerowanym derby cap i pierścienie wykończeniowe do ubierania ich. Oprócz imitacji szprych Cadillaca, te pokrywy wyglądały dobrze, ponieważ nie próbowały być tym, czym oczywiście nie są: prawdziwymi kołami. Współczesne kołpaki są żenująco proste w stylu i niebanalne w konstrukcji. Język projektowania przemysłu może przenieść się przeszłości szprychowe koła z knock off czapki i psie pokrywy, ale czuje się, że nie ma nawet wysiłku, aby stworzyć stylowe pokrywy kół dzisiaj. Wielu producentów stosuje nawet imitacje istniejących felg, sugerując, że nie poświęcają nawet czasu na projektowanie osłon jako unikalnych części. Problem z pokrywami kół, które wyglądają jak stopy, jest taki, że w rzeczywistości nie pokrywają one koła, co neguje ich cel. Osłony stylizowane na 5-szprychowe koła sportowe odsłaniają duże fragmenty tłoczonej stalowej felgi, którą miały ukryć. Hubcaps, które obejmują 55% koła są jak noszenie Crocs, które są 2 rozmiary za małe. Z technologią produkcji kół dzisiaj, czy jest jakiś cel dla pokryw kół? Co powstrzymuje producentów przed robieniem stalowych kół, które nie wyglądają jak te na przyczepie, lub lepiej po prostu zrobić felgi aluminiowe w standardzie? Czy naprawdę jest tak duża oszczędność kosztów, że warto umieścić swój znak firmowy na samochodzie, który nosi Crocs?

Trzymając się zasad oszczędnego gospodarowania, nielakierowane panele zewnętrzne są plagą lat 90-tych. Choć nie jest to tak powszechne, jak 20 lat temu, niektórzy producenci nadal mają czelność sprzedawać samochód, który nie jest całkowicie pomalowany! Najczęściej spotykane na crossoverach i sport utilities, ta niefortunna praktyka została usprawiedliwiona przez zdecydowanie zbyt długi czas. Cadillac XT4 i XT5 z 2019 roku są doskonałymi przykładami nielakierowanego wykończenia bez przyczyny. Wątpliwe jest, aby ktokolwiek zabierał swojego Caddie z napędem na przednie koła przez gąszcz, a z XT6 wystarczająco pokrytym błyszczącym wykończeniem, nie możesz pomóc, ale zastanawiasz się, dlaczego nie dla modeli marki w dół. Następnie dostajemy naprawdę głęboko w brzydkie z pickupów bazowych wykończenia, gdzie całe zespoły zderzaków i grille są umieszczone na ciężarówki, które ludzie mają wydać swoje ciężko zarobione pieniądze na. Stara opinia była ciężarówki są dla pracy, więc kto dba, ale to po prostu nie jest przypadek już. Wiele osób lubi ciężarówki jako ich regularny środek transportu i nie jest tajemnicą, że pickupy nawet rozszerzyły się na rynku luksusowym. Faktem jest, że jeśli nie masz wyboru, ale kupić w dolnej warstwy, oczekiwać, aby uzyskać prawdziwy pół-wybrany przykład inaczej wielki pojazd.

Mówiąc o zderzakach, należy zwrócić uwagę na lampy przeciwmgielne. Czarne plastikowe wypełniacze, czasami formowane, aby mieć teksturę lampy z jakiegoś śmiesznego powodu, podkreślają, że kupiłeś samochód, który powinien mieć opcję, że twój nie. Zastanawiające jest, dlaczego producenci zadają sobie trud formowania teksturowanego kawałka czarnego plastiku, aby wyglądał jak lampa zwłaszcza, że nie oszuka to nikogo, kto myślałby inaczej... bo to solidny plastik. Mitsubishi Mirage 2019 jest winny tego projektu, podczas gdy jego konkurencja, taka jak Hyundai Accent, skutecznie unika tego problemu, stylizując osłonę zderzaka tak, aby była kompatybilna we wszystkich trymach. Poprzez zintegrowanie świateł przeciwmgielnych z kształtem zderzaka Mitsubishi jest zmuszone do stosowania fałszywych lamp, zamiast uczynić lampy przeciwmgielne standardowym wyposażeniem. W modelu Accent firmy Hyundai, dzięki uniwersalnej konstrukcji zderzaka, można zastąpić światła przeciwmgielne sztuczną kratką, a zwykły klient nie będzie z tego powodu tęsknił za lampami. Może gdyby osłony zderzaków samochodów ekonomicznych były projektowane z myślą o podstawowych opcjach, można by uniknąć takich dodatków i zachować punkty stylistyczne.

Po otwarciu drzwi do każdego taniego samochodu otrzymujemy to samo: syntetyczne siedzenia z szaro-czarnej tkaniny i szaro-czarne elementy wnętrza formowane wtryskowo. Teraz nie oczekujesz najbardziej giętkiej skóry nappa w samochodzie ekonomicznym, ale z ilością postępu w tekstyliach dzisiaj nie możemy dostać siedzeń z tkaniny lepiej niż splot włókien plastikowych? Domyślnym kolorem dla tanich samochodów jest zawsze szaro-czarny, jakby dla zapewnienia minimalnej satysfakcji. Nie czarny jak smoła i nie wystarczająco jasny szary, aby wyglądać atrakcyjnie, eko czarny kolor wnętrza wydaje się być jedynym tanim odcieniem, jaki mogą zapewnić producenci. Kiedy znajdziesz się we wnętrzu jednej z tych polipropylenowych kabin wzmacniających hałas drogowy, nie możesz nie zadać sobie pytania: ile tak naprawdę zaoszczędzono na tych cięciach, a ile przekazano klientowi końcowemu. Logiczne wydaje się, że dealer chciałby, abyś kupił jak najlepiej oznakowany pojazd, ale czy to, że samochody wypełnione są meblami "prop 65" jeżdżącymi z ich plakietką z przodu przynosi korzyści marce?

Ekrany Infotainment stały się nowym centrum wnętrza, rywalizując nawet ze wskaźnikami kierowcy. Dzięki Tesli Model S, możesz powiedzieć wiele o poziomie wykończenia samochodu z powierzchni jego ekranu dotykowego. Przy konsolach, a nawet całych deskach rozdzielczych budowanych wokół coraz większych ekranów LCD, problem producentów kontynuujących unikanie dostosowania do słabiej wyposażonych trymerów stał się komiczny. W miejscu, w którym znajdowałby się 11-calowy ekran dotykowy, znajduje się plastikowa maskownica, w której umieszczono 4,5-calowy, laggy interfejs dotykowy z grafiką z Motoroli z 2006 roku. Jako przykład, spójrz na ekran w 2019 Ford Fiesta S. Ford dostaje pewne uznanie za wykonanie unikalnych obudów dla dwóch opcji ekranu, ale mniejszy ekran modelu podstawowego jest zagłębiony w desce rozdzielczej tak daleko, że możesz zapomnieć, że nawet tam jest. Wykończenie wnętrza samochodów z krótkimi opcjami to asortyment "atrapy" przełączników i przycisków. Samochody dzisiaj mają mnóstwo wybieralnych funkcji, od kontroli zawieszenia, dynamiki silnika i funkcji komfortu. Ludzie uwielbiają satysfakcjonujący dźwięk i odczucie dobrego przycisku, producenci spędzają nawet czas z grupami fokusowymi badając najbardziej satysfakcjonujące rodzaje dźwięków i odczuć, jakie wywołują te przełączniki, więc nic dziwnego, że pakują wnętrza z dużą ich ilością. Nowy Ram pickup na rok 2020 jest dobrym przykładem, z rzędem pięknych przełączników w dobrze wyposażonych modelach, są tylko 2 niezręcznie umieszczone przełączniki w ziemi niczyjej w okrojonym Tradesman i Big Horn.

Ostatni element, którym się zajmę, jest tym, który najbardziej mnie irytuje; ile tak naprawdę kosztują konie mechaniczne? Szybkie wyszukiwanie najszybszych samochodów dostępnych za mniej niż 20 tys. dolarów przyniesie krótką listę "przyjemnych w prowadzeniu" mizernie napędzanych hatchbacków i subkompaktowych sedanów z przednim kołem. Nie potrzeba egzotycznych materiałów, kutych korbowodów, tłoków o wysokiej kompresji i pojedynczego zespołu technicznego, aby zapewnić przyzwoitą moc przy zachowaniu niezawodności. Faktem jest, że bez względu na to, jak zabawny może być mały samochód, który można objechać wokół stożków autocrossu lub torów testowych, na których nigdy nie będziesz jeździł, jeśli potrzeba pełnego gazu i lepszej części 10 sekund, aby połączyć się z autostradą, to jest to ślimak o słabych osiągach jako prawdziwy samochód. Producenci, którzy budują 500, 600, a nawet prawie 1000 konne silniki do pojazdów produkcyjnych objętych gwarancjami fabrycznymi, decydują się również na dostarczenie bryłek o mocy 116 KM do samochodów bazowych. Nie udowodniono, że "ekologiczne" jednostki napędowe są bardziej wytrzymałe niż opcje o wyższej mocy, a w niektórych przypadkach zużywają się szybciej ze względu na obciążenie tak małego silnika. Niedobór mocy jest szczególnie frustrujący, gdy mamy do czynienia z modelem bazowym samochodu o wysokich osiągach. Impreza 2020 może mieć aż 310 KM w WRX, i tylko 152 w wersji podstawowej. Ten deficyt 158 koni oznacza, że ponad dwa razy więcej mocy jest w wyższym trymie niż w niskim bazowym. Samochody ekonomiczne mogłyby skorzystać z konstrukcji o mocy nie mniejszej niż 200 KM, ponieważ zapewniłoby to stosunek mocy do masy wystarczający dla większości samochodów kompaktowych i średnich. Czy w przypadku Imprezy, już okrojona wersja podstawowa stanowiłaby uzasadnione zagrożenie dla sprzedaży wersji premium, gdyby miała tylko 50 koni więcej?

Pytanie za milion dolarów musi brzmieć: Ile kosztuje odwołanie? Rozwiązanie nie polega na tym, że wszystkie powyższe kwestie należy rozwiązać, aby stworzyć akceptowalny model bazowy; raczej należy podjąć próbę przyciągnięcia nabywców do każdego wykończenia, nawet bazowego, każdego samochodu produkowanego pod Twoją marką. Producenci na całym świecie poprawili się od lat, z mniejszą ilością przykładów tych problemów znajdujących drogę na działki dealerów, ale nadal jest mnóstwo miejsca na poprawę, patrzę na ciebie Detroit, i Japonia ...

Powiązane posty na blogu

Najbardziej irytujące...

Jak się świetnie bawić ...

Jak utrzymać swój używany samochód

Exotic Cars of London

Najbardziej ikoniczne samochody z lat 90.

Doświadczenia z listy przeżyć ...

50 Cool Race Track Pace Cars

Bitcoiny: Ryzyko, Nagrody ...

Przedstawiamy $4.5 ...

Szybkie samochody, które mogą ...

17 Najbardziej niebezpiecznych rzeczy ...

Czarne Lamborghini Murcielago SV

Dodaj komentarz

PRZEGLĄDAJ SAMOCHODY NA SPRZEDAŻ!

Więcej transakcji

2019 INFINITI QX80 LUXE

2022 Acura TLX

2016 Toyota Highlander

2022 Ram 1500

2022 Ram 1500

2022 Jeep Wagoneer Seria II

Więcej ofert