Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
Każdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Większe jest lepsze, prawda? Od domów i telefonów komórkowych, po amerykańskie talie i zadłużenie konsumpcyjne - wszystko wciąż rośnie. Podobnie jest z naszymi codziennymi samochodami - średniej wielkości crossovery osiągają coraz większe rozmiary. VW Atlas, Subaru Ascent, a teraz Kia Telluride opowiadają o ograniczonym sukcesie z ograniczonym rozmiarem, dlatego większy rozmiar powinien prowadzić do większego sukcesu, prawda? Przekonajmy się o tym, przyglądając się bliżej Kia Telluride.
Telluride i jego podwozie bliźniacze Hyundai Palisade to 5-drzwiowe crossovery średniej wielkości na rok modelowy 2020. Choć jest to całkowicie nowy model, oba zbudowane są na istniejącej Kia Sorento średniej wielkości, z kilkoma dodatkowymi centymetrami stylowego nadwozia. Klasa "mid-size plus" ma sens, ponieważ Chevy Traverse i Ford Explorer sprzedają się co roku w sześciocyfrowych ilościach jako przeciętne 3-rzędowe mid-sizery. Kia może nadepnąć na sprzedaż Sorento, ale ten nigdy nie był liderem klasy, a Telluride jest lepszy. Choć nie jest tak fajny wizualnie, jak koncepcyjny Telluride w stylu Land Rovera, to model produkcyjny charakteryzuje się klockowatym i ciętym designem, który wygląda jakby nosił pas z narzędziami i pachniał Old Spice. W przeciwieństwie do Sorento, które nie ukrywa swoich motoryzacyjnych korzeni, Telluride otrzymuje solidną karoserię SUV-a zrzuconą na niego z najbardziej nowoczesnym językiem projektowania Kia. Nie jestem facetem od SUV-ów, ale to działa. To bezpieczny projekt, ale w gruncie rzeczy dość atrakcyjny.
Moc pochodzi z znudzony wersji Hyundai/Kia's Lambda II V6, ten jeden wypierając 3,8L i podejmowania 291 KM i 262 lb-ft. To prosta połowa stawki za moc, co jeszcze bardziej wskazuje, że Kia poszła tutaj bezpieczną drogą. 8-biegowa skrzynia automatyczna obsługuje obowiązki zmiany biegów. Nie lubisz tych opcji napędowych? Szkoda, bo to jedyna kombinacja silnika i skrzyni biegów w Telluride. Ponieważ jest to samochód amerykański, jest montowany w West Point w Georgii, aby jeszcze bardziej rozwiać dyskusję na temat tego, co jest naprawdę amerykańskim pojazdem.
Car & Driver twierdzi, że Telluride rozpędzi się od zera do sześćdziesiątki w 7,1 sekundy, co jest zgodne z osiągami Twojego sąsiada w Subaru BRZ. Choć to uczciwy wyścig, stracisz sporo z obsługi i wyczucia kierownicy, ale zyskasz ogromną przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła, więc wielu nabywców uzna to za uczciwą wymianę. Motor Trend's ćwierć mili było 15,4 sekundy przy 93 mph, co stawia go w połowie stawki w porównaniu do Atlas i Pilot.
Poziomy wyposażenia to podstawowy LX, S, średni EX i najwyższy SX. To daje ci wiele funkcji, w tym: reflektory LED, 20-calowe felgi, podwójny szyberdach, podgrzewaną kierownicę, skórzaną tapicerkę Nappa, podgrzewane i wentylowane fotele drugiego rzędu, wycieraczki z czujnikiem deszczu, wyświetlacz head-up, system kamer surround-view, adaptacyjny tempomat ze wspomaganiem kierownicy, system infotainment z 10,3-calowym ekranem dotykowym z Apple CarPlay i Android Auto oraz sześć portów USB. Aha, i 8 uchwytów na kubki i 4 dodatkowe uchwyty na butelki w drzwiach dla wszystkich spragnionych. Wszystkie te rzeczy mają wagę, więc patrzysz na 4,300 lbs, który jest mniej więcej taki sam jak Dodge Journey, który jest o jedynym sposobie te dwa są porównywalne (poważnie, nie kupuj Journey). Napęd na wszystkie koła jest opcjonalny, podobnie jak samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne.
Prowadząc Telluride, można niemal dostrzec logikę, dlaczego tradycyjny sedan jest w zaniku, a crossovery są wściekłe. Nie ma tu żadnych sportowych pretensji, ale zawieszenie i układ kierowniczy Telluride oferują zaskakujący sportowy element, jakby wzorowały się na Mazdzie CX-9. Doskonale radzi sobie z większością nierówności, ale wyboje w połowie zakrętu spowodowały niepokojącą korektę ze strony elektronicznych niań prowadzących. Na zakrętach auto jest dość mocno przechylone, ale czuło się pewnie nawet przy przejściu przez autostradę z dużą prędkością. Dzięki cichej kabinie i wygodnym fotelom, samochód ten doskonale nadaje się na wycieczkę.
Strona internetowa Kia pokazuje Telluride'a pędzącego przez wydmy i przepływającego przez strumienie z dużą prędkością. To tak jakby Carl's Jr miał Amandę Seyfried szalejącą po burgerach w swoich reklamach. Wiemy, że to nierealistyczne, ale i tak będziemy to oglądać. Tellurides będą wykorzystywane do uruchomienia dzieci do szkoły, coraz do pracy i z powrotem, i biorąc rodzinę na jedzenie. To rzadko będzie widziało brud i to jest w porządku. Kia mówi, że jest 8 cali prześwitu, co jest zgodne z Subaru Outback. AWD i prześwit są bardziej dla kierowców z Nowej Anglii w zimie niż off-roaders. Przebieg gazu jest podobnie akceptowalny, wydobywając 20 w mieście, i do 26 na autostradzie. Nie jest rewelacyjny, ale po niskiej stronie średniej dla tej klasy. To nie jest zły kompromis, ponieważ jakość wnętrza jest na wysokiej stronie i jakby nadrabia to.
Kolory zewnętrzne obejmują szeroki zakres między łupkowym i szarym, z podobnym zakresem kolorów wnętrza, zrównoważyć podeszwą khaki skóry. Choć będziemy ganić producentów za brak odważnych kolorów, to bezpieczna paleta barw potwierdza, że Telluride to dobrze wyglądający samochód na zewnątrz i wewnątrz. Usiądź w fotelu kierowcy, a zauważysz, że wygląda to bardziej ekskluzywnie niż to, czego można się spodziewać nawet po nowiutkiej Kii. Kierownica wygląda na zapożyczoną z ich innych pojazdów, ale reszta układu deski rozdzielczej robi wrażenie. Środkowa część drewnianego wykończenia jest miła w dotyku, podobnie jak duże uchwyty konsoli środkowej. Prawdopodobnie będziesz ich potrzebował, gdy będziesz się czołgał w Moab, lub bardziej realistycznie, odbierając Jaydena i Tannera z przedszkola. Siedzenia są ponadprzeciętne pod względem komfortu, nie na poziomie XC90, ale zaskakujące. Widoczność jest solidna we wszystkich kierunkach, ale słupek a jest masywnie gruby. Ogromny ekran centralny jest ładnie zrobiony, jest jasny i ostry, i zaprojektowany w obecnym stylu "upuściłem tu iPada". Szanse są prawdopodobnie będzie zapłacić mid / górna 30k $ zakres dla tej jazdy, a wnętrze jest po prostu o tam. Jest cichy na drodze też, z minimalnym szumem drogi i wiatru. HUD jest słodki, ale adaptacyjny tempomat wcina się zbyt mocno i potrzebuje więcej czasu na rozwój. Prawdopodobnie nastąpi to poprzez aktualizację oprogramowania w czasie, gdy będziesz to czytał. Ogólne wrażenie jest bardziej imponujące niż nowy Explorer, ale również droższe.
Ceny są wszędzie, zaczynając od 33,000 dolarów bez wyposażenia, a w wersji SX możesz załadować go znacznie powyżej 47,000 dolarów. Pytanie brzmi, czy czytasz to i mówisz "To dużo pieniędzy za Kię"? Jeśli tak, to musisz pamiętać, że załadowana Honda Pilot lub Odyssey będzie kosztować więcej. Jasne, Honda ma świetną reputację, ale Kia od lat 90-tych bardzo się rozwinęła. Ile więcej jesteś w stanie zapłacić za prestiż marki w nieluksusowym crossoverze?
Jaki jest więc wniosek końcowy dotyczący Kia Telluride? To świetna platforma, niezależnie od nazwy marki. To jednak nadal punkt sporny, ponieważ większość nabywców nadal nie chce płacić grubo ponad 40 tys. dolarów za cokolwiek z emblematem Kia z przodu (przykładem może być sprzedaż Stingera). Trzydzieści lat temu, kupiłeś nudny japoński samochód lub kupiłeś niewiarygodny samochód z dowolnego innego miejsca, nie było innych wyborów. Od tamtych czasów dzielą nas dekady, gdzie niemal każdy pojazd w każdym punkcie cenowym byłby oceniany przez recenzentów magazynów co najmniej jako "całkiem dobry". Jest niezwykle mało puszek z badziewiem, a mimo to Kia wciąż walczy z wizerunkiem sprzed 30 lat i prosi o prawie 50 tys. dolarów za załadowany model z wyższej półki. Mimo to, jeśli jest jakiś pojazd, który może ogłosić, że Kia pojawiła się jako poważny gracz, Telluride jest nim.
Nieustannie rozwijający się rynek motoryzacyjny oferuje szeroki wybór marek i modeli...
Czytaj więcejBardzo wcześnie Porsche 911 wydawało się być sprzecznością. Zwycięską formułą były...
Czytaj więcejCzas okrążenia Nurburgring, obecna skala osiągów motoryzacyjnych, są głównie próbowane...
Czytaj więcejKażdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Niewiele rzeczy jest tak irytujących jak...
Dbamy o wydajność Twojego samochodu i Twoje...