Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
Każdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Jeśli kiedykolwiek istniał samochód wyhajpowany do absolutnego limitu, to z pewnością jest to Demon. W końcu Dodge wziął już szalony Challenger Hellcat i wpompował w niego jeszcze więcej mocy. Efekt końcowy: czas przejazdu na ćwierć mili, który sprawia, że National Hot Rod Association (NHRA) dostaje szału. Dodge lubi się nawet chwalić, że Demon jest tak dobry, że aż zakazany.
2018 Dodge Challenger SRT Demon jest szybki bez względu na to, jak na to patrzysz. NHRA ocenia go na 9,65 ET (elapsed time) na ¼ mili i 140 mph. Te liczby dają Demonowi prawo do chluby jako najszybszemu samochodowi produkcyjnemu, w historii.
Ale co to ma wspólnego z zakazem? Prawda jest taka, że Dodge przekręcił słowa NHRA, aby napełnić hype train. Samochód nie jest zakazany w drag racing, a oto dlaczego:
Po pierwsze, na pasie ćwierć mili widziano szybsze czasy niż 9,65 sekundy od samochodów nieprodukcyjnych. Ponadto, nie trzeba wspominać o wszystkich śmiesznych samochodach i dragsterach na najwyższe paliwo, które przekraczają linię mety w czasie poniżej 4 sekund przy prędkości 300+ mph.
To czego PR nie mówi to: jeśli osiągniesz na dragstripie czas poniżej 9,99 sekundy ET i więcej niż 140 mph, NHRA automatycznie wymaga, aby każdy samochód był wyposażony w klatkę i przedstawił certyfikat wyścigowy. To wszystko.
Oczywiście Dodge Demon 2018 nie jest (domyślnie) wyposażony w klatkę, ponieważ uczyniłoby to wszystkie oszczędności na wadze bezużytecznymi. Istnieje jednak duża szansa, że nawet z dodatkową masą klatki bezpieczeństwa, nadal będziesz w stanie pokonać barierę 10 sekund. To zasługa imponującej technologii Dodge'a Demona, która znajduje się pod maską i w kokpicie.
Przyjrzyjmy się bliżej temu, co sprawia, że Demon o mocy 840 KM zdobywa tytuł najszybszego samochodu produkcyjnego.
Pod maską z wyrzeźbionym czerpakiem powietrza spoczywa 6,2 litra. Masz jednostkę V8. To ta sama jednostka przewidziana w potężnym już Hellcacie, ale z dodatkowymi 101 KM na pompowanym gazie i lub 140 KM na 100 oktanowym paliwie. Jednak nie tylko paliwo daje dodatkowe parcie.
Dodge Demon 2018 jest wyposażony w większą 2,7-litrową sprężarkę pracującą pod ciśnieniem 14,5 psi (11,6 w Hellcat). Redline został przesunięty w górę do 6500 obr. 8-biegowy automat potrzebuje tylko 350 milisekund, aby zmienić bieg na następny. Chociaż proces zmiany biegu jest bardzo szybki, to silnik ma jeszcze czas, aby się obrócić. To powód, dla którego zmiana biegów rozpoczyna się przy 6300 obr/min, ale kończy 200 obr/min później, co pozwala w pełni wykorzystać moc 880 KM płynącą z ośmiu cylindrów, prowadzoną przez ECU zoptymalizowane pod kątem paliwa wyścigowego.
Wraz z mocą 900 KM, silnik jest również w stanie dostarczyć oszałamiający moment obrotowy 770 lb-ft. Siła ta jest przenoszona przez skrzynię biegów na zamontowane z tyłu opony Nitto 315/40R-18 NT05 drag radials.
Ciecz w intercoolerze Demona jest chłodzona przez system klimatyzacji i umożliwia intercoolerowi chłodzenie doładowania turbosprężarki. Demon jest prawdopodobnie pierwszym samochodem produkcyjnym, który będzie jechał szybciej przy włączonej klimatyzacji. Dobrze przeczytaliście. Klimatyzacja jest podłączona i uwzględniona w systemie chłodzenia, co pozwala Demonowi wielokrotnie przekraczać granicę 10 sekund w ciągu całego gorącego letniego dnia.
Masywna czerpnia powietrza umieszczona blisko czubka maski zapewnia największy przepływ świeżego, zimnego powietrza do silnika. Pomaga w tym również wydrążony lewy reflektor, który zwiększa objętość indukcji o znaczne 18%.
Dodge Challenger SRT Demon 2018 nie pozwala Ci zabrać przyjaciela na drag strip - będziesz świadkiem najszybszego samochodu produkcyjnego na własną rękę. Powód jest prosty: w Demonie nie ma miejsca dla pasażera ani tylnej kanapy.
Dodge obniżył wagę Demona o 232 funty, usuwając przednie i tylne siedzenia oraz oparcia, pozbywając się 16 głośników i osłony koła zapasowego, a także wycinając izolatory i piankę. Innym ważnym czynnikiem wpływającym na wagę było przejście na aluminiowe, 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe działające na dwuczęściowe 360-milimetrowe wirniki.
Chciałbyś nie czuć się tak samotnie podczas jazdy do domu z toru wyścigowego? Dodge oferuje pełne fotele za jedyne 1$ za sztukę. To nie literówka, faktycznie można dostać Dodge Demon pasażera i tylne siedzenia za cenę fantazyjnego batonika.
Nie ma szacunku w świecie dragów bez porządnego burnoutu. 2018 Demon wykorzystuje wbudowany system Line Lock, aby spalić gumę i sprawić, że opony będą naprawdę lepkie. Dla amatora sekwencja burnout wygląda jak coś z procedury astronauty przed startem. Po pierwsze, stukasz w ekran, aby wybrać Line Lock, a następnie poważnie naciskasz pedał hamulca, aby zablokować przednie koła roweru, jednocześnie trzymając przycisk na kierownicy.
Zwiększ nacisk na pedał hamulca i pozwól, aby moment obrotowy rozgrzał tylne gumy Nitto, aż dym zacznie przenikać do kokpitu, mimo że okna są całkowicie zamknięte. Po całych 10 sekundach rozdrabniania gumy, nadszedł czas, aby wyluzować w strefie postojowej. We wnętrzu samochodu właśnie zasmakowałeś gniewu Demona - dopiero za chwilę będziesz świadkiem jego pełnej furii.
Pociągnięcie obu pedałów zmiany biegów aktywuje Trans Brake. Zaczynasz wkręcać się na obroty silnika trzymając stopę na pedale hamulca. Wściekłe dźwięki metalu wydobywają się spod maski, a inne fale przechodzą przez wydech.
Zwolnij pierwszą łopatkę shiftera. Koła nie obracają się, ale samochód z każdą częścią ciała ponagla do skoku do przodu. Zwolnienie drugiej łopatki powoduje, że samochód rusza na czarnym pasie, a drążki stabilizacyjne i adaptacyjne amortyzatory przenoszą jak najwięcej ciężaru na tylne koła.
Wciśnij pedał gazu, aby zwiększyć przepływ mocy, ale ogranicz go na tyle, aby nie zerwać przyczepności i nie poślizgnąć się jak na skórce od banana. Istnieje prawdopodobieństwo, że jeśli nie jesteś profesjonalistą, nie uda Ci się to ani za pierwszym, ani za drugim razem. Demon nie jest samochodem dla amatorów; osiągnięcie 2,3-sekundowego wyniku 0-60 mph i 9,65 s ET wymaga idealnych warunków pogodowych i torowych, ale także sprawnych rąk i nóg za kierownicą.
Podczas gdy wszyscy pakują swoje pojazdy na platformę holowniczą i sięgają po zaparkowane pickupy, aby udać się do domu, twoje mięśnie twarzy są nadal napięte od wszystkich wywołanych adrenaliną uśmiechów. Na szczęście nie musisz zmagać się z kolejną kierownicą, aby dotrzeć do domu.
Odkręć nakrętki mocujące i wyjmij opony kierunkowe. Wepchnij szerszą parę, dokręć do oporu i bądź gotowy do spaceru wzdłuż linii zjazdowych i w kierunku autostrady. Nie ma potrzeby ładowania i rozładowywania, nie ma potrzeby posiadania drugiego samochodu. Na koniec dnia, to właśnie tutaj spoczywa piękno legalnego, objętego gwarancją drag cara.
Nieustannie rozwijający się rynek motoryzacyjny oferuje szeroki wybór marek i modeli...
Czytaj więcejBardzo wcześnie Porsche 911 wydawało się być sprzecznością. Zwycięską formułą były...
Czytaj więcejWiększe jest lepsze, prawda? Od domów i telefonów komórkowych, po amerykańskie talie i...
Czytaj więcejKażdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Niewiele rzeczy jest tak irytujących jak...
Dbamy o wydajność Twojego samochodu i Twoje...