Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
Każdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
GMC Hummer EV z 2022 r. Dziwnie to brzmi mówiąc. W końcu kto by nawet pomyślał o skojarzeniu niesławnego gazowego bączka Hummera z ideą ekologicznych napędów elektrycznych?
A jednak GMC podjęło odważny, ryzykowny krok w kierunku elektryfikacji jednego ze swoich słynnych, ogromnych SUV-ów. Nadal jest duży, podejmuje wyzwania terenowe i jest bardzo drogi. Przyjrzyjmy się, co GMC Hummer EV ma do zaoferowania.
W przeważającej części, obecny rynek EV jest podzielony między samochody kompaktowe, sedany i tylko garstkę SUV-ów. Ameryka Północna jest jednak znana ze swojej skłonności do ciężarówek, a zatem istnieje tutaj otwarty rynek do wykorzystania przez rewolucję pojazdów elektrycznych.
To była tylko kwestia czasu, kiedy pojawią się elektryczne pickupy. Choć na razie wybór jest dość ograniczony, to dzięki Cybertruckowi Tesli, Rivianowi R1T, Fordowi Lighting i pewnym obietnicom składanym przez Chevroleta i innych, zmiana nadejdzie.
Większość istniejących elektrycznych SUV-ów i nielicznych dostępnych elektrycznych pickupów poszła w kierunku konstrukcji w kształcie łzy. Zapewnia to lepszą aerodynamikę, a tym samym wyższe prędkości, ale przede wszystkim wyciska więcej mil z baterii. W końcu w świecie elektrycznych układów napędowych moc i moment obrotowy stały się drugorzędne wobec przebiegu.
Inaczej jest w przypadku Hummera EV. Zamiast chwytać się każdej możliwej przewagi aerodynamicznej, Hummer EV wygląda solidnie, odważnie, gniewnie. Dość pudełkowata bryła z prostymi krawędziami i naprawdę wysokimi nadkolami wskazuje, że ten pickup jest tu do pracy, a nie tylko do zapychania arkusza statystyk.
Jednym z charakterystycznych elementów pickupa, który od razu przykuwa uwagę, jest układ przednich świateł. Pomiędzy poszczególnymi reflektorami GMC umieściło listwę świetlną, która łączy je i tworzy oszałamiający efekt. Listwy świetlne rzeczywiście stały się dużym trendem w przemyśle samochodowym, jednak przyzwyczailiśmy się do widoku ich z tyłu samochodu, a nie z przodu.
Jest już klasyczna aktywacja reflektorów, gdy zbliżasz się do ciężarówki, ale ponadto, są paski wewnątrz każdego reflektora, które pokazują, jak bardzo bateria jest naładowana, gdy pickup jest podłączony do ładowarki. Jest to świetny sposób, aby zobaczyć, ile mocy trzymają baterie bez konieczności wsiadania do pojazdu.
Sześć elementów składających się na pasek świetlny zaklina Hummera. Chociaż ten elektryczny pickup jest produkowany przez GMC, to logo GMC znajdziesz tylko w dwóch lub trzech miejscach wokół nadwozia. Zamiast tego widać wyraźnie, że automaker mocno naciska na ożywienie marki Hummer. Tak więc, oprócz tabliczki znamionowej w przedniej belce świetlnej, znajdziemy nazwę Hummer lub literę H umieszczoną wokół nadwozia.
GMC sprawiło, że odnalezienie wszystkich znaczników Hummera to niezłe polowanie na wielkanocne jajka. Musisz wiedzieć, czego szukasz, w przeciwnym razie istnieje duża szansa, że przegapisz niektóre z odniesień do Hummera. Na przykład, z boku tylnych świateł znajduje się malutkie logo Hummera, a górne światło tylne ma kształt litery H.
Mówiąc o ukrytych rzeczach, górna część słupka C skrywa małą, zaczernioną amerykańską flagę po obu stronach samochodu. Ma to prawdopodobnie na celu egzekwowanie amerykańskiego dziedzictwa marki.
Jak wspomniano wcześniej, duże nadkola mają pomieścić opcjonalne 35-calowe koła, które będą godnym zaufania sojusznikiem w sferze off-roadingu. Według różnych źródeł, może być możliwe zamontowanie kół do 37 cali bez konieczności adaptacji zawieszenia. Tyle tylko, że trzeba będzie je kupić osobno, bo GMC nie będzie ich dostarczać.
We wnętrzu trwa polowanie na wielkanocne jajka, ale tym razem nie szukamy plakietki Hummera. Zamiast tego, po otwarciu jakichkolwiek drzwi, zauważymy teksturowaną powierzchnię nałożoną nad kratką głośników. Jest to reliefowa mapa Księżyca, a konkretnie obszaru Sea of Tranquility, gdzie pierwszy człowiek postawił stopę na księżycowej ziemi. Co więcej, widać na niej nawet sprytny detal w postaci odcisku stopy Neila Armstronga osadzonego na osłonie. Spodziewasz się więcej faktów związanych z Księżycem? Podnóżek w pobliżu pedałów ma rozmiar dokładnie odpowiadający butowi Neila Armstronga w kombinezonie kosmicznym!
GMC dostarczy 4 trymery na Hummera EV. Dwie najwyższe wersje, Edition One i 3X, będą wyposażone w trzy mocne silniki elektryczne, podczas gdy dolne wersje, 2X i 2, będą wyposażone w dwa silniki elektryczne. We wszystkich trymestrach, wszystkie cztery koła będą napędzane, to będzie tylko całkowita ilość koni mechanicznych i momentu obrotowego, które będą się różnić.
Całkowita długość Hummera EV wynosi 217 cali. Jego 135,6-calowy rozstaw osi jest krótszy niż w przypadku pickupa GMC Sierra z regularną kabiną i o znaczne dwie stopy krótszy niż Sierra Crew Cab.
Edition One, która została wyprzedana w zaledwie kilka minut, miała zaczynać się od 112,595 dolarów. Za te pieniądze otrzymamy wielofunkcyjną klapę bagażnika, 35-calowe opony terenowe, system wspomagania Super Cruise i bardzo fajny tryb Extract Mode, który podnosi zawieszenie o dodatkowe 6 cali, aby wyczołgać się z pułapek terenowych.
Wersja 3X będzie nieco tańsza i kosztować będzie 5 dolarów poniżej granicy 100 000 zł, a pierwsze dostawy mają rozpocząć się w pierwszym kwartale 2023 roku. Modele 2X i "2" będą dostępne dopiero od wiosny 2024 roku. Podstawowa wersja będzie kosztować 79 995 dolarów.
We wnętrzu Hummera EV jest wiele do zobaczenia, oprócz jego księżycowych, grawerowanych osłon głośników. Hummer EV przekłada swój surowy wygląd zewnętrzny na wnętrze kabiny. Nie ma tu "emocjonalnego designu" i długich, zlewających się linii. Zamiast tego deska rozdzielcza jest prostokątna, z tępymi krawędziami. Od dużych przycisków, które można naciskać w rękawiczkach, po powiększony, gruby ekran i ponadwymiarowe klamki drzwi - wszystko jest przeznaczone do pracy, a nie do estetyki.
Fotele są na tyle wygodne, że nie powodują bólu pleców. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest mnóstwo miejsca na głowę i nogi. Ponadto, zwijana tylna szyba jest miłym akcentem.
Na dachu Hummera EV znajdują się zdejmowane szklane panele. Nawet z zamontowanymi panelami możesz zobaczyć niebo podczas zabawy w brudzie. Ale jeśli chcesz poczuć się jeszcze bardziej połączony, wystarczy zdjąć cztery panele i cieszyć się świeżym powietrzem i bryzą.
Gdzie więc przykleić te panele dachowe, gdy bagażnik jest już pełen Twojego sprzętu, bagażu i takich tam? Na szczęście GMC pomyślało i o tym. Biorąc pod uwagę, że nie ma silnika spalinowego, można zmieścić te panele w dużym schowku ukrytym pod maską sterowaną elektrycznie.
Hummer EV będzie korzystał z tych samych silników niezależnie od trymu. Silniki Ultium 255Kw sumują się, aby zapewnić 1000 KM i 1200lb-ft momentu obrotowego na najwyższym trimie. Pakiet baterii 250KWh jest zintegrowany z podwoziem i podobno jest dobry na 350 mil. GMC nazywa strukturę body-frame-integrated. Oznacza to, że Hummer jest zbudowany wokół stalowej skrzyni baterii, podczas gdy panele nadwozia wychodzące z tej skrzyni również odgrywają rolę strukturalną.
W top trim, wykorzystując moc wszystkich swoich trzech silników, GMC Hummer EV ma sprint od 0 do 60 mph w 3 sekundy. To nie jest łatwy numer dla zwykłego elektrycznego sedana, nie wspominając o 4,5 tonowym behemocie.
Hummer EV ma nawet wbudowany system, który pozwoli Ci cieszyć się niesamowitym przyspieszeniem. Nazwany WTF ("What The Fuc... nie czekaj, to "Watts To Freedom"), po dwukrotnym dotknięciu przycisku kontroli stabilności, zawieszenie obniża się, a układ napędowy i baterie przechodzą w tryb maksymalnej wydajności. Fotele zaczynają wibrować, muzyka zaczyna grać i jesteś poinstruowany, aby wcisnąć oba pedały do podłogi, aby uzbroić system. Następnie zwalniamy hamulec i ruszamy. Trzy sekundy później, z ciałem mocno przyciśniętym do fotela, zobaczysz, jak tarcza prędkości osiąga 60 mil na godzinę.
Oprócz niezwykle szybkiego przyspieszenia, Hummer EV udowadnia, że jest groźną bestią terenową. Unikalny system "CrabWalk" pozwoli zarówno przednim, jak i tylnym kołom poruszać się w tym samym kierunku, co pozwoli Hummerowi EV wyjść z trudnych sytuacji. Podczas gdy jesteśmy przyzwyczajeni do widoku tylnego skrętu do 3 stopni, tylna oś Hummera EV może pochwalić się szaloną zdolnością do skrętu o 10 stopni.
Wychodząc z bezpiecznej przestrzeni asfaltu, włącz tryb Terrain, aby uzyskać większy prześwit i bardziej agresywny tylny układ kierowniczy, aby pokonać nierówności terenu. Nawet po dużych głazach Hummer EV potrafi się czołgać, a nawet jeśli spód może zarysować skałę, solidne płyty poślizgowe wykonują swoją pracę bez obaw.
Gdy moment obrotowy jest dostępny natychmiast, zwykle nie ma potrzeby przełączania trybów lub blokowania i odblokowywania mechanizmów różnicowych, jak w przypadku klasycznych off-roaderów spalinowych. Hummer EV posiada jednak e-lock dla przednich kół, a także wirtualną blokadę dla kół tylnych. Oczywiście nie są one uruchamiane mechanicznie, a raczej sterowane programowo od strony silnika.
Kolejną ważną funkcją, którą znajdziemy w Hummerze EV jest automatyczne opróżnianie opon. Można wejść do aplikacji off-road znajdującej się na ekranie centralnym i ustawić pożądane ciśnienie deflacji. Klakson zatrąbi po osiągnięciu wymaganego ciśnienia. Z drugiej strony, będziesz musiał ponownie napompować opony na własną rękę. Co zabawne, tym razem również będzie słychać trąbienie, dając znać, że opona ma maksymalne ciśnienie.
Hummer EV to elektryczna bestia, gotowa zmierzyć się nawet z najtrudniejszym terenem i nie narzekać na to. Promieniuje śmiałą, twardą postawą, zarówno dzięki konstrukcji, jak i osiągom. Jest tu mnóstwo koni mechanicznych i momentu obrotowego, dzięki którym 4,5-tonowy kolos osiąga 60 mph w 3 sekundy, a do tego ma wystarczająco duże opony, by nigdy nie utknąć. Różne sztuczki i sprytna inżynieria pozwalają GMC Hummer EV zapewnić twardą powłokę i mnóstwo opcji, aby wydostać się z lepkich sytuacji.
Z czterema trymerami, których należy się spodziewać, cena Hummera EV będzie się wahać między mniej więcej 80 tys. a 113 tys. dolarów. Oczekiwanie na niższe wersje będzie dość długie, ale biorąc pod uwagę osiągi i przystojny wygląd Hummera EV, na pewno będzie tego warte.
Nieustannie rozwijający się rynek motoryzacyjny oferuje szeroki wybór marek i modeli...
Czytaj więcejBardzo wcześnie Porsche 911 wydawało się być sprzecznością. Zwycięską formułą były...
Czytaj więcejWiększe jest lepsze, prawda? Od domów i telefonów komórkowych, po amerykańskie talie i...
Czytaj więcejKażdy chce, aby jego samochód wyglądał jak...
Niewiele rzeczy jest tak irytujących jak...
Dbamy o wydajność Twojego samochodu i Twoje...