loader
Recenzje

Spojrzenie na Porsche 911 50th Anniversary Edition

Bardzo wcześnie Porsche 911 wydawało się być sprzecznością. Zwycięską formułą były nowoczesne osiągi i ponadczasowy design. Oryginalne 911 było samochodem, który wzbudzał szacunek ze względu na liczby, jakie mógł osiągać i reputację samochodu dla kierowców. Późniejsze projekty w różnym stopniu przypominały pierwsze 911 z 1963 roku, ale wszystkie były na swój sposób atrakcyjne.

Obecne 911, wprowadzone w 2012 roku, jest ewolucyjnym projektem ikonicznego kształtu i prawdopodobnie najlepiej wyglądającym 911 w historii. Niektóre projekty retro po prostu nie działają, ale ten nie jest naprawdę retro, ale bardziej jak ciągłe doskonalenie tego, co zaczęło się od 356. Choć jest większa od poprzedniej generacji, to z punktu widzenia wyglądu, projekt 911 wreszcie dojrzał. Lata 90. nie były dla 911 najlepsze, ale współczesny samochód wygląda jak supermodelka, która chodziła na siłownię. Smukły, o idealnych krzywiznach i prawdopodobnie najlepszych tylnych światłach w każdym samochodzie produkcyjnym, nawet podstawowy model 911 będzie zwracał na siebie uwagę. Tylko kilka gustownych chromowanych elementów w tym modelu początkowo podkreśla, że to nie jest przeciętne 911.

Z okazji 50. rocznicy powstania 911, Porsche zrobiło o wiele więcej niż tylko specjalny kolor czerwony i kilka plakietek (to taki kopniak w stronę Corvette), dając 911 odpowiednią złotą rocznicę. Na początek Porsche poszło z szerszym ciałem 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła. W ślad za GTS-em, zostało ono obniżone o 10 mm dla uzyskania idealnej postawy. Układ napędowy to oczywiście nadal tylny napęd, ale z jednostką napędową z Carrery S. 20-calowe felgi to wzór przypominający Fuchsa, nawiązujący do 911 z lat 60. i 70. Choć brzmi to jak Frankenstein, to jednak jest to Porsche, więc wszystkie te ładne elementy składają się na coś lepszego, niż można się spodziewać. Chociaż stary, utarty frazes "mniej znaczy więcej" ma zastosowanie do wyglądu zewnętrznego, to tak naprawdę jest to raczej przykład, że dwa plus dwa równa się dziewiętnaście.
Efektem końcowym zbierania części do Porsche jest imponujący samochód. 3,8-litrowy bokser jest wolnossący, ale generuje całkiem zadowalające 400 KM i 325 lb-ft. Z opcjonalnym pakietem Powerkit, sześciocylindrowa jednostka generuje niesamowite 430 koni mechanicznych. Z opcjonalną przekładnią dwusprzęgłową PDK, 911 50th przyspiesza od 0 do 60 mph w 3,8 sekundy i osiąga prędkość 188 mph. Jeśli chcesz samodzielnie wrzucać biegi, 7-biegowa skrzynia manualna będzie Cię kosztować trochę czasu, ponieważ sprint od 0 do 60 trwa 4,2 sekundy.

Wnętrze jest równie piękne jak wygląd zewnętrzny i nie odbiega od fanatycznej dbałości Niemców o szczegóły. Kabina jest nieskazitelna, o wysokim poziomie spasowania i wykończenia oraz genialnej ergonomii. W 50-tce skórzane powierzchnie są wyższej klasy i jest nieco więcej wykończeń ze szczotkowanego aluminium. Fotele są najlepsze w klasie pod względem komfortu i dostępne tylko w wersji z tkaniny ze skórzanymi poduszkami. Prawdopodobnie najlepszym akcentem jest zestaw wskaźników. Nie ma tu żadnego eleganckiego ekranu dotykowego, ponieważ 911-ka posiada inspirowane stylem retro wskaźniki, które sprawią, że będziesz chciał wyjść i zarobić kilka mandatów drogowych.

Do ciekawych opcji należy pakiet Sport Chrono, który pozwala na wiele ustawień zawieszenia. Wybierz tryb "Sport Plus", aby uzyskać twardsze tłumienie i jeszcze bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. W tym trybie PDK zmienia biegi szybciej, a elektroniczne urządzenia zabezpieczające wkraczają do akcji tylko wtedy, gdy nie dajesz sobie rady. Launch control to podobno funkcja torowa, ale tak naprawdę chodzi o zawstydzenie drugiego człowieka na światłach stopu. Pakiet Sport Chrono miał wysoką stawkę, ale nie ma solidnych liczb. Jeśli patrzysz na 50-tej rocznicy modelu, może chcesz trzymać się za jeden z tym pakietem.

Podczas gdy nie można kupić je nowe już, jeśli naprawdę patrzeć, powinieneś być w stanie znaleźć 50th rocznicy 911 na rynku używanym. Podczas gdy oryginalny MSRP był około 125k dolarów, poszli na wyższe. Amortyzacja nie ma naprawdę hit 50 jeszcze, więc oczekiwać, aby zapłacić Mercedes AMG GT pieniądze dla tego 911. Chociaż jest to dobry kawałek bitcoin, i można dostać załadowany Audi R8, Dodge Viper, lub Jaguar F-TYPE R za tę samą cenę. Jednak nic innego w tym przedziale cenowym nie ma takiego wdzięku jak 911. To formuła, nad którą Porsche pracowało przez długi czas i to widać.